כיצד עובד גלאי אינפרא אדום מצלמה תרמית הוא מכשיר ללא מגע המגלה אנרגיית אינפרא אדום (חום) וממיר אותה לתמונה חזותית. בואו נצלול למדע המצלמות התרמיות ולעולם החום הבלתי נראה שהן מאפשרות לנו לראות גלאי אינפרא אדום אינו נראה לעין. הדבר הראשון שצריך לדעת על מצלמות תרמיות הוא, שהן לא עובדות כמו מצלמות רגילות. תמונה תרמית, יוצרת תמונת חום הנקרא אנרגיה אינפרא אדום או תרמית. מצלמה רגילה לא תגלה אנרגיה תרמית כמו מצלמת אינפרא אדום.

תמונות אינפרא אדום מהם הרכיבים שמכילה המצלמה התרמית מצלמת אינפרא אדום מורכבת מעדשה, חיישן תרמי, אלקטרוניקה לעיבוד, ובית מכני. העדשה, ממקדת אנרגיית אינפרא אדום על החיישן. החיישן יכול להגיע במגוון תצורות “פיקסלים” זו הרזולוציה של המצלמה. לפני שרוכשים מצלמה תרמית מספר נתונים חשובים כל אובייקט נותן אנרגיה תרמית, גם אובייקט קר כמו קרח.

ככל שהחומר חם יותר הוא פולט יותר אנרגיה תרמית. אנרגיה זו זאת נקראת חתימת חום. כאשר שני אובייקטים הנמצאים אחד ליד השני, יש חתימות חום שונות והם מופיעים בצורה די ברורה בפני חיישן תרמי ללא קשר לתנאי התאורה. השימושים במצלמה תרמית בלתי מוגבלים. השימוש במצלמת אינפרא אדום החל את דרכו בפעולות צבאיות לצורך מעקב.

כיום, נעשה שימוש נרחב בתחומים נוספים כגון:

בדיקות בנייה (לחות, נזילות מים, וכד’), כיבוי אש, רכבים אוטונומיים ועוד מגוון רחב של תחומים. טווח טמפרטורה במצלמת אינפרא אדום ישנן מצלמות תרמיות עם טווחי טמפרטורה רבים על מנת למדוד בצורה מדויקת יותר. כאשר אתה נמצא באיתור נזילות מים או בכל איתור דע את הטמפרטורה של הסביבה. בחירת טמפרטורות גבוהות יעילות בתחום התעשייה, דוודים וכו’ שדה ראייה למצלמה תרמית קיימות עדשות בעלות שדה ראייה שונה.

עדשות

העדשה הסטנדרטית שנמכרת עם מצלמת אינפרא אדום לתחום האיתור היא 24 מעלות. ישנם דגמים בניהם E95, E85, E75 בהם יש אפשרות לרכוש עדשה נוספת ולהחליף בעת הצורך בעצמך. רזולוציה במצלמת אינפרא אדום הרזולוציה של המצלמה היא מספר הפיקסלים שיש למצלמה. כככל שהתמונה מכילה יותר פיקסלים, כך התמונה חדה יותר.

כאשר קיימים יותר פיקסלים מתקבל פירוט רב יותר וסבירות גבוהה יותר לקבל מדידה מדויקת. ככל שהיעדים שלך קרובים יותר כך תוכל להשתמש במצלמה תרמית עם פחות פיקסלים. וככל שתתרחק מהאובייקט כך תידרש מצלמה תרמית עם פיקסלים יותר גבוהים רגישות תרמית רגישות תרמית נקראת גם הפרש טמפרטורה, נתון זה מתאר את הטמפרטורה הקטנה ביותר שניתן לראות במצלמה.

ככל שהרגישות התרמית קטנה כך מערכת האינפרא אדום במצלמה טובה יותר. שים לב!!! מצלמות של יצרני עלות נמוכה, עלולים להסתיר רגישות לקויה ע”י נטילת הפרש טמפרטורה ב50 מעלות במקום 30 מעלות לפי התקן העולמי. במידה והינך מעוניין לאתר הבדלי טמפרטורה ביישומים עדינים כמו: גילוי נזילות, לחות וכד’ תזדקק למצלמה תרמית בעלת רגישות רבה יותר. מיקוד מצלמת אינפרא אדום יכולה להיות במיקוד קבוע, כלומר הן תמיד בפוקוס.

פוקוס ידני או אוטומטי

בדר”כ מצלמה תרמית בעלת נתונים גבוהים תגיע עם פוקוס ידני או אוטומטי. כלומר, המצלמה תתמקד באופן אוטומטי על האופייקט שהיא רואה באופן קבוע. ההבדל בפוקוס אוטומטי לעומת ידני הוא בנוחות המשתמש טווח ספקטרלי הוא אורך הגל שמגלה החיישן התרמי, כמעט כל המצלמות הן בעלות גל ארוך. מצלמות תרמיות בעלות גלים ארוכים משמשים בעיקר לשימוש כיבוי אש או ליישומי החשמל. האם מצלמת אינפרא אדום מזהה דרך בטון? התשובה היא לא, אני יודע זה לא מה שציפית לקרוא אך המצלמה התרמית כן תהייה מסוגלת לזהות משהו בתוך הבטון כמו צינור חי או חימום תת ריצפתי, מכיוון שהם יוצרים הבדל טמפרטורה על פני הבטון.

אז תחלס איך אני בוחר מצלמת אינפרא אדום אם אתה נכנס לתחום והתקציב לא מאפשר כרגע בחירת מצלמה בהשקעה גבוהה, בדוק את סדרות ה C5 | FLIR ONE| EX במידה ואתה כבר משתמש במצלמה תרמית, וברצונך לשדרג או לרכוש אחת נוספת לאיתורים יותר מורכבים כגון איתור מחוץ למבנה או במרחקים בדוק את סדרת ה – EXX | T5XX לצפייה בקטלוג מוצרים ויצירת קשר לייעוץ בבחירת המצלמה התרמית לחץ על הלינק קטלוג מצלמות תרמיות FLIR כותב המאמר: אבי גומרי דוד טכנולוגיות מבית (דנא יבוא ושיווק) נציגת פלייר בישראל

מאמרים שכדאי לקרוא...