הפיתוחים הטכנולוגיים של המאה העשרים הצליחו להכניס לכל בית ארגז כלים עשיר ומרשים שכולל כלים רבים בעלי עוצמה מרובה. אך עם הפיתוחים הטכנולוגיים, כלי העבודה השונים הגיעו לצומת דרכים – בדרך האחת כלי עבודה חשמליים, אשר שואבים את הכוח שלהם באמצעות כבל שמחובר לנקודת חשמל, ובדרך השנייה כלי עבודה נטענים, ששואבים את הכוח שלהם מסוללה נטענת. לכל אחד ממיני כלי העבודה יש יתרונות וחסרונות משלו וכך כל אחד יתאים לאדם אחר ולצרכים שונים.

קצת על ההבדלים בין כלי עבודה חשמליים לבין כלים נטענים

כלי העבודה הנטענים הם כלים אשר מובנית בהם סוללה נטענת שמהווה מקור הכוח עבור הכלי. באמצעות הסוללה הנטענת, אין צורך בחיבור קבוע של כלי העבודה למקור אנרגיה, ובאופן זה הוא מכיל בו תכונת ניידות גדולת ערך. כך אפשר להצביע על היתרונות המשמעותיים של כלי העבודה הנטענים:

  • אוטונומיה: כלי העבודה הנטענים אינם זקוקים לאמצעים נלווים ככבל חשמל. באופן זה, הם לא כוללים את הסרבול שעשוי להיגרם מנוכחות חוט חשמל בסביבת העבודה ואין צורך לתת מודעות יתרה לכבל החשמלי ולזהירות שהוא דורש.
  • ניידות: כלי עבודה נטענים מתאימים לעבודה בכל מקום. אין בהם תלות בנקודת חשמל, וכך ניתן לקחת אותם לכל מקום בה יש צורך בעבודה ולהשתמש בהם ללא בעיות. הדבר יכול להיות מיושם בשטחים חיצוניים בהם אין חיבור לחשמל, אך גם באזורים עירוניים ואף בבית כאשר נקודת החשמל עשויה להיות מרוחקת ולא נגישה ביחס למקום העבודה.
  • מחיר: כלי העבודה הנטענים ככלל, הם לרוב זולים יותר מכלי העבודה החשמליים המקבילים. באופן זה, ניתן לקבל את היתרונות היקרים של כלי העבודה הנטענים עם חיסכון במחיר ביחס לקניית כלי עבודה חשמליים.

גם כאשר מביטים על כלי העבודה באופן נקודתי, ניתן לגלות את היתרונות של כלי העבודה הנטענים. פעמים רבות, כלים אלו יהוו את הבחירה הנכונה עבור צרכי העבודה, ויש לשקול בכובד ראש את הייעוד של כלי העבודה והאם היתרונות מספיקים עבור השימוש. גולשים שהגיעו לעמוד זה התעניינו גם בפרטים אודות מקדח יהלום לבטון

  1. מברגה נטענת: היתרונות של המברגה הנטענת מסתכמים בעיקר באופי הנייד שלה. באופן זה ניתן לשאת את המברגה ולהשתמש בה בכל מקום, ללא הגבלות. זה מהווה יתרון משמעותי, עם כלי בו כה חשובה התנועה החופשית.
  2. מסור נטען: מסור נטען דומה למסור החשמלי, רק שהוא מבוסס על טכנולוגיית של סוללה נטענת. היתרון הגלום בו הוא האפשרות להגיע איתו למקומות שמסור חשמלי יתקשה בהם, נוכח הכבל החשמלי שמגביל את התנועה שלו.
  3. פטישון נטען: הפטישון הנטען אינו מאסיבי וכבד כמו הכלי החשמלי המקביל. באופן זה, הפטישון הנטען הופך לכלי קומפקטי ונוח לנשיאה, שקל להשתמש בו לכל מטרה ובכל מקום. הגודל שלו ואפשרות הניוד שלו מייעדים אותו במיוחד לטיפול בחומרים שאינם קשים במיוחד.
  4. מפזר חום נטען: נוסף על האוטונומיה שלו ועל האופן להציב אותו בכל מקום בהתאם לצרכים וללא הגבלות, מפזר החום הנטען ידוע בעוצמת החום המווסתת שלו. פעמים רבות, עוצמת החום שנדרשת ממפזר החום נמוכה מזו שמפזר חום חשמלי מפיץ, ומפזר החום הנטען פותר זאת באמצעות רמת חום נוחה יותר.
  5. אקדח דבק חם נטען: אקדח דבק הוא כלי שפעמים רבות יש צורך בו מחוץ לבית והרחק מנקודת חשמל נגישה ונוחה. אקדח הדבק החם הנטען הוא כלי קטן ונוח לנשיאה אשר מהווה פתרון מושלם לעבודות שכאלה, וניתן לעשות בו שימוש בכל מקום ובכל מצב.

על אף שכלי העבודה החשמליים אינם ניחנים בתכונת הניידות של כלי העבודה הנטענים, היעדר הסוללות והתלות של כלי העבודה החשמליים במקור כוח חיצוני מעניק להם סגולות מיוחדות. כלי העבודה החשמליים אינם תלויים בסוללות, בתקינות שלהן או בכמות האנרגיה שהן מספקות, וכך אפשר להצביע על יתרונות משמעותיים שלהם:

  • עובדים לאורך זמן: התלות של כלי העבודה הנטענים בסוללות מגבילה את משך זמן העבודה שהם מסוגלים לו. הסוללה נגמרת בשלב מסוים, ומאותו הרגע כלי העבודה לא יתפקד. בכלי עבודה חשמליים לעומת זאת, ישנו מקור כוח קבוע שמספק חשמל באופן תדיר. כך הכלים החשמליים יכולים לעבוד לאורך זמן ללא עצירות.
  • חזקים יותר: כלי העבודה החשמליים שואבים את כוחם ממקור אנרגיה עוצמתי וקבוע. רשת החשמל מאפשרת הספק אנרגיה גבוה שעולה בהרבה על יכולותיה הפשוטות של הסוללה. באופן זה, כלי העבודה החשמליים נחשבים לחזקים יותר, ופעמים רבות יתאימו יותר עבור עבודות שיש להן צורך בכוח רב יותר.
  • בלאי מינימאלי: סוללות נטענות הוא פריט שנוטה לבלאי ויש צורך להחליף אותן. כלי העבודה החשמליים אינם נתלים בתקינות הסוללה, ומקור האנרגיה שלהם אינו מגלה בלאי דומה לזה של כלי העבודה הנטענים.

כל היתרונות הכלליים שצוינו שבים ומופיעים גם כאשר בוחנים את הכלים באופן נקודתי. אפשר לגלות שכלי העבודה החשמליים נמצאים מתאימים למשימות רבות יותר, בדרגות קושי גבוהות, שהכלים הנטענים מצליחים לתת להם מענה לעיתים רחוקות בלבד.

  1. מברגה חשמלית: היתרון הראשון במברגה החשמלית הוא הכוח שלה – מהירות הסיבוב של המברגה החשמלית גבוה משל מקבילתה הנטענת. נוסף לכך, המברגה החשמלית אינה מושבתת בעקבות בלאי הסוללה או ההתרוקנות שלה. יתרון נוסף במברגה החשמלית הוא שבניגוד למרבית כלי העבודה, המברגה החשמלית זולה יותר מזו הנטענת.
  2. מסור חשמלי: המסור החשמלי הוא כלי עוצמתי שיש בו כוח שלא ניתן למצוא במסור הנטען. באופן זה הוא מנסר כל חומר באופן יעיל יותר ומהיר יותר, ומסוגל לעבודה רציפה וממושכת.
  3. פטישון חשמלי: הפטישון החשמלי הוא כלי מאסיבי בעל עוצמה אדירה. לעבודות שדורשות טיפול בחומרים קשים במיוחד כמו בטון, פטישון נטען לא יספיק. הפטישון החשמלי יבצע את העבודה הנדרשת באופן מדויק יותר ויעיל יותר.
  4. מפזר חום חשמלי: מפזר החום החשמלי מצליח להגיע לרמות חום גבוהות במיוחד, עד 600 מעלות צלזיוס. באופן זה הוא עולה על המקביל הנטען שלו ומסוגל לבצע ייבוש וחימום מהירים ועוצמתיים תוך זמן קצר וללא תלות בסוללה.
  5. אקדח דבק חם חשמלי: עוצמת החימום של אקדח הדבק החם החשמלי גבוהה יותר מזו של האקדח הנטען המקביל, וניתן לראות זאת לעיתים בהבדלים בתוצאות ההדבקה. אקדח הדבק החם החשמלי יבטיח הדבקה קבועה וחזקה, ויעשה זאת ללא תקלות וללא תלות במגבלות האנרגיה של הסוללה הנטענת.

ניתן לסכם ולהבדיל בין כלי העבודה החשמליים לכלי העבודה הנטענים בשני יתרונות משמעותיים נפרדים. כלי העבודה הנטענים הם נוחים יותר לשימוש – הם ניידים ואינם כוללים כבלים שעשויים לסרבל את העבודה. מנגד, כלי העבודה החשמליים הם עוצמתיים יותר, וכך הם יתאימו לעבודות שדורשות כוח רב יותר, דיוק גדול יותר והספק גבוה יותר. עם הסבת תשומת הלב להבדל המהותי הזה, ניתן לבחור את כלי העבודה המתאימים ביותר לכל משימה, וכך לנצל את היתרונות של כלי העבודה השונים באופן הטוב ביותר. לחצו כאן על מנת לחזור לעמוד הראשי

מאמרים שכדאי לקרוא...