תארו לכם את התרחיש הבא: אתם קמים בבוקר, מצחצחים שיניים ושוטפים את הפנים, ואחרי ביקור קצרצר בשירותים אתם מגלים שהאסלה סתומה. נשמע כמו סיוט נכון? רבים מכם ירוצו במהרה לחנות וירכשו חומר כימי לפתיחת סתימות, כדי להקל ולו במעט על חוויית הבוקר המעיקה.

אך השאלה האם כדאי להשתמש בחומר לפתיחת סתימת, אותה פוגשים בעלי מקצוע רבים בתום, מעלה כמעט תמיד את אותה התשובה והיא – חד משמעית לא! למרות הנוחות (לכאורה) שהחומרים האלה מכניסים לחיינו, הקונצנזוס בקרב רוב המומחים הוא “לא” נחרץ.

בעיקרו של דבר, השימוש בחומרים אלה יוביל לפגיעה קשה ברכיבי הצנרת, בעיקר בגלל כוחם הכימי הצום. כמעט כל מי שמחזיק בהם לא מודע לנזק שהם עלולים לגרום למערכת לאחר פתיחת הסתימה. הם יכולים “לאכול” את הצנרת מבפנים, מה שיגרום לאותה בעיה סטנדרטית מהבוקר להפוך לגיהנום של ממש.

יתרה מזאת – מדובר על חומרים שמהווים סיכון בריאותי משמעותי, הן לכם והן לאנשי המקצוע שיבואו לתקן את התקלות שנגמרו בעקבות השימוש בהם. בקיצור –  בהתחשב בסכנות הכרוכות בשימוש בתכשירים לפתיחת סתימות, עלינו להכיר את החלופות הטובות ובעיקר הבטיחותיות יותר.

האם מומלץ להשתמש בחומר לפתיחת סתימות

אז איך כן פותחים סתימות בהצלחה? קבלו כמה דרכים

·   פומפה

אחת השיטות הקלאסיות והטובות ביותר לפתיחת סתימות תהיה עם פומפה. כן כן, הכלי המצחיק הזה נחשב למוצר יעיל במיוחד, שעוצב בחוכמה כדי לסייע לנו להתמודד עם הבעיה. עם טכניקה נכונה הפומפה יכולה להיות יעילה להפליא, כפתרון נוח וקל והרבה יותר ידידותי לסביבה.

·   נחש אינסטלציה

אם אנחנו מדברים על סתימות עקשניות יותר, נחש אינסטלציה הוא המוצר הנכון עבורכם. זהו כלי גמיש וארוך שמסוגל לעבור בקלות דרך הצינורות השונים, ובכך לפתוח סתימות מורכבות שהגישה אליהן מעט מאתגרת. ומעל הכל, בניגוד למוצרים אחרים שמחייבים אותנו לפרק את הצנרת, נחש האינסטלציה נכנס פנימה לתוכה, כך שאין צורך לפגוע במערכת הקיימת.

·   תערובת של סודה לשתייה וחומץ

לכל מי שמעדיף “תרופות סבתא” גם בהקשרי שרברבות, הרי שאין כמו השילוב המנצח של סודה לשתייה וחומץ כשאנחנו ניצבים בפני סתימה. החיבור שבין שני החומרים הללו יוצר תגובה כימית מפורסמת (וכלל לא מסוכנת!), שיכולה לפרק את החומרים שגורמים לחסימה בצנרת. תוך שניות ספורות מרגע שפיכת התערובת תוכלו להבין בחלקים מהסתימה שהולכים ונפתחים.

·   מים חמים

עוד שיטה ותיקה ומומלצת היא שפיכת כמות גדולה של מים חמים, בבת אחת, אל הצנרת. לפעמים הפתרונות הפשוטים הם היעילים ביותר, ולכן שפיכה של מים חמים לביוב יכולה להיות הפתרון הנכון עבורכם.

·   תחזוקה שוטפת

זו כבר כנראה הדרך הטובה מכולן. תחזוקה שוטפת היא אסטרטגיה שלעתים קרובות כלל לא באה בחשבון כדרך יעילה למניעת סתימות. שטיפה שגרתית של הצנרת עם מים חמים וצמצום מוחלט של זריקת פסולת לביוב יפחיתו משמעותית את הסיכויים לתקלות. כך תוכלו לשמור על הצנרת שלכם ובעיקר תבטלו את האפשרות שתצטרכו בכלל להתעסק עם פתיחת סתימות.

לנצח את הסתימות עם המוצרים של DNA

אז אם הגעתם עד לכאן, בטח כבר הבנתם שיש שפע של דרכים יעילות להתמודדות עם סתימות מבלי להזדקק לחומרים כימיים מסוכנים. ואם מעניין אתכם לגלות על עוד שיטות וכלים מנצחים לשחרור החסימה בצנרת, אנחנו מזמינים אתכם לעבור לקטלוג המוצרים של DNA. אצלנו תוכלו למצוא מגוון עצום של פריטים נהדרים שיאפשרו לכם להתמודד בקלות עם אתגרי השרברבות שלכם.

מאמרים שכדאי לקרוא...