פתיחת הברז היא פעולה יומיומית שכמעט תמיד מתרחשת בצורה חלקה. אנו מצפים למים הצלולים והם בתורם זורמים החוצה ללא מאמץ. אך עם זאת, ישנם מקרים שבהם הציפייה שלנו נתקלת במראה מוזר – והוא של מים בעלי גוון צהוב ובלתי צפוי.

נקדים ונאמר שמים צהובים לאו דווקא מעידים על בעיה כלשהי בצנרת שלכם, או על היותם של רעילים ומסוכנים לשתייה. אמנם צבעם של המים כמעט תמיד יהיה שקוף, אך צבע צהוב לא אומר שהם לא ראויים לצריכה. לעיתים קרובות גוון צהבהב דווקא יעיד על נוכחותם של מינרלים מסוימים בנוזל.

בקיצור, זהו תרחיש מבלבל, אך הכרת הגורמים השונים שמובילים אליו תסייע לנו להבין טוב יותר את הסיפור שמאחורי המים הצהובים שלנו. בכתבה הבאה נתעמק בתחום, ונציג לכם את הסיבות הקלאסיות שגורמות לתופעה זו.

מים צהובים מהברז

זה לא אמור להיות צהוב…

מים צהובים שזורמים מהברז שלנו יעלו שאלות רבות, שכן התופעה הזו מתייחסת לרוב למספר גורמים המתרחשים לסירוגין או באופן מתמשך. אחת הסיבות השכיחות לה היא נוכחותם של משקעים בצנרת, שעלולה לנבוע מהצטברות טבעית של מינרלים ופסולת לאורך זמן. קורוזיה גם היא יכולה לחבל בצבע המים, ולהקנות להם גוון חלוד או צהבהב.

אך מעבר לזה, ישנם גורמים שכלל לא בשליטתנו. הפרעות באספקת המים העירונית, כמו פעולות תחזוקה או תקלות פתאומיות, יכולות לשבש את צבע המים שבברז. לכן, עוד לפני שבכלל נתעמק בגורמים עצמם, חשוב להבין שכמו שכבר אמרנו למעלה, במקרים רבים הכדור לא ממש נמצא בידיים שלנו.

לכן, כדי לברר לעומק את הסיבה למים הצהובים, יש לבדוק אם משהו השתנה בסביבה שלנו. מומלץ מאוד לפנות לרשות המים המקומית או לאיש מקצוע בתחום האינסטלציה על מנת לבצע בדיקה יסודית. ומעל לכל – הבנת הסיבות הבסיסיות למי ברז צהובים תאפשר לנו ליישום פתרונות יעילים בצורה טובה יותר.

החל מקורוזיה ועד למינרלים: הגורמים הבולטים למים צהובים מהברז

·   קורוזיה

אחת הסיבות השכיחות למים צהובים היא קורוזיה שקיימת בתוך צינורות האינסטלציה. עם הזמן הצינורות שלנו עלולים להזדקן, מה שיוביל לשחרור חלקיקי חלודה למים. הנוזל בתורו קולט את החלודה, וכתוצאה מכך מאמץ גוון צהבהב. תחזוקה שוטפת והחלפה של צינורות פגומים היא הפתרון האולטימטיבי בהקשר זה.

·   בעיות במערכת אספקת המים

לעיתים קרובות יכולים להופיע מים צהובים גם עקב בעיות שונות שקיימות בתוך מערכת אספקת המים. הצטברות משקעים שעשויה לכלול בוץ, אבק או חלקיקים אחרים, עשויה להוביל לשינוי צבע. שטיפה סדירה של מערכת אספקת המים עם חומרי ניקוי מיוחדים ושימוש במערכות סינון מתקדמות יכולים לצמצם משמעותית את הסיכוי לשינוי צבע הנוזל בהקשר זה.

·   מינרלים

גורם אפשרי נוסף שחשוב להכיר נוגע לנוכחותם של מינרלים באספקת המים. מינרלים מסוימים יכולים להקנות צבע צהבהב לנוזל וללכוד תוך שניות את תשומת הלב שלנו. אמנם מינרלים מסוימים לא מזיקים ואף בריאים, אך לא כדאי לקחת סיכון מיותר שכן חלק מהם נחשבים לרעילים כמו מנגן למשל. יש לא מעט מערכות מיוחדות ומסננים שיכולים לסייע בהקשר זה.

איך מתמודדים? עם המוצרים של DNA!

מפגש עם מים צהובים יגרום ללא מעט דאגה, אך הבנת הגורמים הפוטנציאליים לתרחיש זה תסייע לכם לפעול טוב יותר. צעדים כמו תחזוקה שוטפת של מערכות האינסטלציה, התקנת מכשירי סינון ושטיפה תקופתית של מערכת האספקה יעזרו לנו לצמצם את הסיכויים להופעת מים צהובים.

קטלוג המוצרים של DNA מציע מגוון רחב של פריטים שיסייעו לכם להתמודד עם בעיות אינסטלציה מגוונות, כולל התרחיש המאיים של מים צהובים מהברז. אנחנו מזמינים אתכם לרכוש עוד היום את המוצרים הטובים ביותר, שלבטח יעזרו לכם להתמודד כמו שצריך עם תקלות השרברבות שלכם.

מאמרים שכדאי לקרוא...