בכל הנוגע לתחזוקה והגנה על הבתים שלנו, עניין חשוב בהחלט שלעתים קרובות אנחנו מתעלמים ממנו הוא איטום, בין ביתר של מקלחות ורצפות. בעוד ששני התהליכים משרתים את אותה המטרה, שהיא מניעת נזקי מים קשים, ישנם הבדלים עיקריים מבחינת החומרים בהם נשתמש, וכן האזורים בהם תתבצע פעולת האיטום. בכתבה הבאה נציג את השוני בין שני התהליכים, ונשפוך אור נוסף על חשיבותם בשמירה על בתינו.

אז מה זה איטום?

איטום הוא שלב מכריע בכל פרויקט בנייה או שיפוץ, במיוחד באזורים החשופים לרטיבות או במקומות בהם יש מגע ישיר עם מים, כמו גגות או מרפסות אבל גם חדר האמבטיה למשל. הוא מאפשר לנו ליצור שכבת הגנה על משטחים, כדי למנוע חדירת מים למבנים וחדרים, ומסייע לנו לשמור עליהם יבשים ככל הניתן. המטרה העיקרית שלו היא להוות מכשול החוסם את חלחול המים, שעוזר לנו למנוע נזק עצום. רבים חושבים שפעולת האיטום מתייחסת לגגות הבניינים או לאזורי החצר והמרפסת, אבל היא למעשה מלאכה שיש לבצע בכל חלל בו יש סיכוי לנזילת מים.

איטום מקלחת:

איטום מקלחת הוא תהליך מיוחד בו מבצעת מריחת חומר סביב ובחלל החדר, כדי למנוע נזילת מים. המקלחונים רגישים מאוד לנזקי מים, עקב חשיפתם המתמדת ללחות. עם איטום יעיל שלהם נוכל להבטיח שהמים יישארו מוגבלים באזור המיועד ולא יחלחלו החוצה. תהליך זה כולל בדרך כלל מריחת חומר עמיד למים על תא המקלחת, כולל בחיבורים ובפינות, כדי ליצור בידוד מוחלט ככל האפשר, שישאיר את האמבטיה שלנו יבשה.

איטום רצפה:

איטום רצפות, לעומת זאת, עוסק בעיקר בהגנה על משטחים מפני נזקי מים. רצפות בטון, בין אם בחדרי אמבטיה, מרתפים או אזורים אחרים שסופגים לחות, עלולים להיפגע בקלות מחדירת מים, מה שיוביל לבעיות כמו סדקים, צמיחת עובש וכו’. תהליך העבודה על הרצפה כולל מריחת חומר מתאים על פני השטח, היוצר שכבת הגנה המונעת ספיגת מים. ניתן לדמות פעולה זו לבניית מחסום או מכשול, שמשפר את העמידות ואריכות החיים של המשטח, ושומר עליו מוגן מפני בעיות הקשורות לרטיבות.

האם יש הבדל בין איטום מקלחות לאיטום רצפה?

בעוד שעקרונות האיטום נשארים פחות או יותר זהים בין מקלחונים לרצפות, ההבדל העיקרי בהקשר זה טמון בחומרים בהם נשתמש. מקלחונים לרוב דורשים עבודה עם חומרים מיוחדים שצריכים לעמוד באתגר החשיפה המתמשכת למים, לאדים ולמוצרי ונוזלי ניקוי. חומרי איטום לרצפה, לעומת זאת, נועדו לספק עמידות איתנה בפני מים, תוך התחשבות בגורמים כמו תנועה, לחץ ומשקל.

זכרו תמיד שאיטום מקלחונים ורצפות הם שלבים מכריעים בשמירה על סביבה עמידה בפני מים, שתעזור לנו להימנע מנזקים בבית. למרות ששני התהליכים כוללים מריחת חומרי איטום המספקים הגנה, הם שונים זה מזה מבחינת החומרים הספציפיים בהם נעשה השימוש, והאזורים עליהם הם שומרים. איטום המקלחת מתמקד במניעת נזילת מים סביב אזור המקלחון, בעוד שאיטום רצפות מטרתו להגן על משטחים שונים מנזקי המים. אנחנו מזמינים אתכם לעיין בקטלוג המוצרים שלנו, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של חומרים שיסייעו לכם בעבודות האיטום השונות, בצורה המקצועית והאמינה ביותר.

מאמרים שכדאי לקרוא...