אחד הפינוקים הקלאסיים שהיו ונשארו לתענוג ביתי שכמעט אין אחד שלא יאהב הוא הבילוי באמבטיה. הקצף, המים החמים והשקט, כל אלה הופכים את חוויית הרצחה לאקט שכיף לחזור עליו. ואם גם לכם יש רגשות מיוחדים כלפי אחד החדרים החשובים ביותר בבית שלנו, כדאי לכם מאוד להצטרף למאמר הבא בו נעסוק בפריט שרבים לא מכירים, והוא האביק לאמבטיה. וגם אם אין לכם מושג על מה אנחנו מדברי, דעו שהכל בסדר, משום שכעת אתם הולכים לגלות את הסיפור שמאחורי המוצר ששומר על חדר הרחצה שלכם כממלכה של ממש.

אביק לאמבטיה

שומר על חדר הרחצה כמו שהוא: תפקידו החשוב של האביק לאמבטיה

אז מה זה בכלל אביק לאמבטיה? ובכן, זו שאלה קלאסית שאנחנו שומעים כמעט מדי יום. מדובר על הצינור שמחבר בין שני פתחי הניקוז של האמבט. בין הפתח התחתון לעליון, ומאחורי האמבטיה עצמה, נמצא צינור שמאפשר לנו לנקז בצורה חלקה את המים. האביק מקל על הזרמת עודפי הנוזלים דרך הפתח העליון, אליו יגיעו המים כאשר נמלא את האמבטיה כמעט עד הסוף. ובקיצור – מדובר על פריט בעל חשיבות עצומה, שפגיעה בו תשבש משמעותית את הרחצה באמבט.

בלאי, התקנה לקויה ונזילות: תרחישים בהם צריך להחליף אביק לאמבטיה

·   בחלוף הזמן ועם הופעת בלאי

אולי התרחיש הנפוץ ביותר. לאורך זמן, החשיפה הממושכת למים, סבון ומוצרים נוספים עלולה לגרום לפגיעה באביק, מה שיוביל בתורו לדליפות, סדקים או קורוזיה. אם האביק לאמבטיה לא יוחלף בזמן, הבעיות המינוריות הללו עלולות להתפתח ולגדול לממדי ענק, מה שיפגע משמעותית בפונקציונליות של חדר הרחצה ובעיקר – יגרום לשכירת שירותי תיקון יקרים.

·   אם האביק מותקן בצורה לקויה

במקרים מסוימים הצורך בהחלפת האביק לאמבטיה נובע מסיבה שלו תלויה בו, והיא התקנה לא נכונה. תרחיש של התקנה לקויה עלול להוביל לשלל תקלות בדומה לתופעת הבלאי בה עסק הסעיף הקודם, רק שהפעם הן יופיעו במהרה ולא כעבור זמן רב. האביק ישחק וייהרס גם אם הותקן לפני זמן קצר, מה שעשוי לגרום לבעיות נוספות.

·   במידה ויש נזילות

אם אתם מבחינים בשלוליות מים קטנות שמתקבצות מסביב לאמבטיה כמעט אחרי כל שימוש, יכול להיות שהאביק אשם בכך. פגיעה בניקוז תתבטא בסופו של יום גם בנזילות החוצה מהאמבטיה אל רצפת חדר הרחצה, מה שיהיה למטרד משמעותי בו יש לטפל במהרה. זכרו שנזילות יכולות להוביל גם לצמיחת עובש פוטנציאלית שתסכן את בריאותכם.

לא רק לאינסטלטורים: החלפת אביק לאמבטיה – עשה זאת בעצמך

אם הבנתם שעליכם להחליף את האביק, יכול להיות שכל מה שתצטרכו לעשות זה בסך הכל לקנות פריט חדש ולהחליפו בעצמכם. מדובר על משימה שיכולה להראות מסובכת במבט ראשון, אך כעבור מספר רגעים גם אתם תבינו שניתן להתמודד עם מטלה זו בקלות. בסך הכל צריך להסיר חלק מהדופן הצדדית של האמבטיה כדי לגשת לאזור בו ממוקם האביק. לאחר ההתקנה הפשוטה מאוד (הרכבת צינור למעשה) של הפריט יש לחבר מחדש את האריחים בצורה מאובטחת ולאטום את הפתח עם חומר מיוחד. בקיצור, משימה פשוטה למדי שכמעט כל אחד יכול לבצע.

שדרגו את האמבטיה עם אביק איכותי מהקטלוג של DNA!

במידה והגעתם עד הנה, בטח למדתם דבר או שניים על החשיבות והקריטיות של האביק לאמבטיה. ובין אם אתם ניגשים להחליף אותו בגלל בלאי סביר או משום שהוא הותקן באופן לקוי, דעו שאצלנו בDNA תוכלו למצוא שפע של אביקים איכותיים שישדרגו את חדר הרחצה שלכם. אנחנו מזמינים אתכם לעבור לקטלוג המוצרים שלנו ולמצוא את הפריט הנכון עבורכם, זה שישמור על האמבטיה שלכם באופן הטוב ביותר!

מאמרים שכדאי לקרוא...