ההחלטה מתי להחליף צינור מים ראשי היא קביעה חשובה בעלת השלכות משמעותיות על הבטיחות והפונקציונליות של מערכת האינסטלציה בנכס שלכם. מדובר על משימה בעלת חשיבות עליונה, שמחייבת אתכם לפעול בצורה המקצועית ביותר שכן לצינור המים הראשי יש השפעה ישירה על שגרת היום יום. וזה לא משנה אם הנכס שלכם הוא דירת מגורים, חנות ירקות או חלל טיפולי – מים זורמים היו ונשארו להיבט שאין להקל ראש בו.

ישנם מספר תרחישים שמחייבים אותנו לגשת להחלפת צינור המים הראשי, כשכל אחד מהם מעיד על סיכונים פוטנציאליים או בעיות הדורשות טיפול מידי. הכרת תרחישים אלו תסייע לכם לשמור על זרימת המים, מה שיאפשר לבסס איכות חיים תקינה ובעיקר – שגרה שנקיה מתקלות מיותרות ונזקים יקרים.

החלפת צינור מים ראשי

אז מתי צריך להחליף את צינור המים הראשי? קבלו מספר תרחישים

·   דליפות וקורוזיה

אולי התרחיש הנפוץ ביותר. ככל שהצינורות הולכים ומזדקנים הם מאבדים את “כושר העבודה” שלהם, וכן גם מושפעים מגורמים נוספים כמו תנאי מזג האוויר למשל שמאיצים את התיישנותם. אם אתם סובלים מנזילות תכופות למרות תיקונים או שאתם מבחינים בסימני קורוזיה גלויים על פני הצינור, הדבר עשוי להצביע על כך שהוא מתקרב לסוף חייו המקצועיים, מה שדורש החלפה.

·   ירידה פתאומית בלחץ המים

מכירים את התחושה המתסכלת של מים שזורמים לאט מדי? יכול להיות שהם מעידים על בעיה בצינור הראשי. ירידה משמעותית בלחץ המים יכולה להיגרם מסתימות, נזילות או נזקים, מה שיוביל לפגיעה בקצב זרימתם. ברוב המקרים הללו יהיה צורך בהחלפת צינור המים הראשי, בעיקר כדי להחזיר את הלחץ התקין וגם בשביל למנוע תקלות עתידיות גדולות יותר.

·   נזק מגורמים חיצוניים

במקרים מסוימים צינור המים יכול להיות תקין לחלוטין ולהיפגע מגורמים חיצוניים כמו שורשי עצים או אבנים מתדרדרות למשל. מדובר על תרחיש מתסכל במיוחד, שכן לא פעם אנחנו שומעים על צינורות איכותיים שנפגעו כתוצאה מאותו כוח עליון. שורשי עצים נחשבים לאויבים הקלאסיים בהקשר זה, והם לעיתים קרובות חודרים לצנרת התת קרקעית וגורמים לסדקים, שברים או סתימות שמשבשות את זרימת המים.

·   שיפוצים ושינויים בנכס

שינוי משמעותי או אפילו הגדלה של הנכס עשויים לדרוש מכם גם החלפה של צינור המים הראשי, כצעד שיסייע להתאים את התשתית לביקוש שהולך לגדול. עם שדרוג אביזרי האינסטלציה, הוספת מכשירים חדשים או אפילו הקמה של מקלחת וחדר שירותים חדשים, יש גם להחליף את צינור המים הראשי של הנכס. הסיבה לכך היא פשוטה – אתם הולכים לצרוך יותר מים, וסביר שהצינור הישן לא יעמוד בעומס.

ניגשים להחליף את צינור המים הראשי? העזרו במוצרים של DNA!

אם הגעתם עד לכאן, בטח הבנתם שזיהוי הסימנים המעידים על הצורך בהחלפת צינור מים ראשי הוא היבט חשוב שיסייע לכם לשמור על מערכת אינסטלציה יעילה ושגרת יום יום תקינה. ובין אם בגלל דליפות, קורוזיה, בעיות לחץ או שאולי שורשי עצים, טיפול מידי בתרחישים אלה יעזור לכם להפחית סיכונים, למנוע נזקים יקרים ובעיקר ישמור על גישה רציפה למים נקיים. ואם אתם זקוקים לצינורות איכותיים ועוד כלים מעולים שיסייעו לכם להתמודד עם כל משימת אינסטלציה בהצלחה, החנות המקוונת של DNA מציעה שפע בלתי נגמר של פריטים נהדרים שיעזרו לכם לעבוד כמו שצריך!

מאמרים שכדאי לקרוא...