כיור סתום יכול להפוך במהירות לבעיה ביתית מתסכלת ו…מסריחה. בין אם מדובר בכיור שמתנקז באיטיות או בסתימה מוחלטת, אי הנוחות הזו עלולה לשבש את הפעילות היומיומית שלכם. למרבה המזל, קיימות גישות שונות להתמודדות עם תרחיש זה, החל משיטות קלות של עשה זאת בעצמך ועד לפתרונות מקיפים יותר שיכללו עבודת אינסטלציה מקצועית. מציאת הפתרון הנכון תתבסס על אופי התקלה, וכן על היכולות הטכניות שלכם.

שימו דגש על מניעה מוקדמת

מניעה היא המפתח לביטול אי הנוחות של כיור סתום, ותחזוקה שוטפת וסילוק פסולת מסביבה זו יכולים להפחית משמעותית את הסבירות לסתימות. ניקוי נכון של שמן, קפה ומאכלים מתובלים הוא עניין חשוב מאוד, שכן רק כך תוכלו למנוע במידת מה הצטברות של פסולת מזיקה בצינורות הניקוז. לצד זאת, יש להקפיד על שטיפה קבועה של האזור במים חמים, ולערוך מעת לעת בדיקות אינסטלציה מקיפות סטנדרטיות, בהן יהיה ניתן לזהות בעיות, עוד לפני שהן הופכות לחמורות.

בתור התחלה, עשה זאת בעצמך

עם כמה כלים פשוטים וקצת נחישות, לעתים קרובות אפשר לפתוח סתימה בכיור לבד, בלי עזרה מקצועית יקרה. אחת השיטות הנפוצות היא שימוש בפומפה קלאסית, כדי ליצור לחץ ולהסיר את החסימה. בנוסף על כך, אפשר להכין תערובת של סודה לשתייה וחומץ, שיכולה בדרך קסם לחולל פלאים בכל הקשור לפירוק פסולת שסותמת את הסיפון. לצד זאת, הקפדה על תחזוקה שוטפת והסרת לכלוכים מהכיור הן פעולות חשובות מאוד, שיסייעו למנוע היווצרות של סתימות עתידיות.

שניה לפני שמתקשרים לאינסטלטור

היה והבנתם שאתם ניצבים בפני בעיה משמעותית יותר, סביר להניח שיהיה לכם כדאי ליצור קשר עם שרברב. אבל עוד לפני הפנייה לסיוע המקצועי, יש לבדוק כמה עניינים קריטיים. בתור התחלה, ודאו שאין תקלות שקשורות לזרימת המים והביוב בבית שלכם, שכן הן עשויות להצביע על בעיה גדולה הרבה יותר מאשר סתם סתימה פשוטה. כמו כן, נקו טוב את הכיור והסיפון, שכן לפעמים מצטברת שם כמות רבה של פסולת שגורמת לתקלה. חבל יהיה לקרוא לאינסטלטור, ובעיקר לשלם לו, בעבור ניקיון פשוט שהייתם יכולים לעשות בעצמכם.

תקופת ההמתנה – מה לעשות עד שהאינסטלטור יגיע

בזמן שאתם מחכים לשרברב, יש מספר צעדי ביניים שתוכלו לבצע בשביל להקל על המצב. הדבר החשוב ביותר הוא להימנע ככל האפשר מהשימוש בכיור, כדי למנוע נזקים נוספים ולהקטין את הסיכון להצפה. בנוסף, מומלץ לנקות את סביבת הכיור ולפנות ממנה עצמים (כן כן, אנחנו מדברים על הדלי ובקבוקי חומרי הניקוי ששמתם שם כמו כולם), בשביל לאפשר לאיש המקצוע לעבוד בצורה הנוחה ביותר.

לפעמים עדיף ללכת על בטוח ולבחור בעבודה של שרברב מקצועי

כשאנחנו מעסיקים אינסטלטור אמין ומקצועי, אותו אנו מכירים אישית או שקבלנו עליו המלצות, נוכל לצפות להערכה מקיפה של הבעיה ולמציאת פתרון יסודי ויעיל. לשרברבים יש את המומחיות המסייעת להם לזהות את שורש הסתימה, והם ידעו לומר לכם תוך כמה רגעים אם מדובר בחפץ זר שננעץ בצנרת וסתם אותה, או שאולי זו בעיה מורכבת יותר, ששורשיה נמצאים בליקויים שונים במערכת.

לחסל סתימות עם הציוד המעולה של DNA

לסיום, כיור סתום הוא בעיה ביתית נפוצה שניתן לפתור באמצעות שילוב של טכניקות עשה זאת בעצמך וסיוע מקצועי. לפני הפנייה לאינסטלטור, חשוב לבצע מספר בדיקות בסיסיות, שיעזרו להבין את חומרת המצב. אם אתם זקוקים לכלים יעילים להתמודד עם תרחיש זה, אצלנו בDNA תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרים איכותיים, שיסייעו לכם להתגבר על הצרה. אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לקטלוג שלנו ולרכוש ממנו כלים נהדרים שיעזרו לכם לחסל כל סתימה בכיור!

מאמרים שכדאי לקרוא...