מים הם חלק חיוני ובלתי נפרד מחיי היומיום שלנו. אנו מסתמכים עליהם לשתייה, לבישול ולפעילויות ביתיות רבות, וכולנו מכירים את התחושה הלא נעימה של הפסקת מים וההשלכות שלה. אך עם זאת, כאשר החלודה מתחילה להופיע בכוס השתייה שלנו, והמים שיוצאים מהברז נשטפים בגוון חום אדמדם, נהיה מודאגים מאוד. ואנחנו בטוחים שאין אחד מכם שהתרחיש הזה לא פגש אותו, שכן מדובר על אחת מבעיות האינסטלציה הנפוצות. אז אם מעניין אתכם לגלות למה זה קורה, ואיך מטפלים במים חלודים, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את המאמר הבא.

חלודה במים

חלודה במים: סיבות וסכנות

הסיטואציה של חלודה במים מתרחשת בדרך כלל כאשר צינורות הברזל או הפלדה שמובילים אותם לבית שלנו מתכלים. כתוצאה מכך הם משחררים שאריות של חלודה וברזל לאספקת המים, בהם ניתן להבחין בקלות. השאריות הללו לא רק נותנות למים צבע חום-אדמדם עכור, אלא גם מובילות לטעם ואפילו לריח מתכתי.

ובעוד שחלודה במים אינה נחשבת בדרך כלל למפגע בריאותי, אנחנו לא ממליצים לכם לשתות מהמים האלה יותר מדי. בשנייה שהבחנתם בגוון מוזר במים שלכם, יש לעצור הכל ולהתחיל לטפל בבעיה. לצד זאת, מים חלודים עלולים להכתים את הבגדים שלנו, לפגוע במתקנים ומכשירים ולשבש את איכות חיינו בצורה משמעותית, כך שלא מדובר על בעיה ש”אפשר לחיות איתה בשקט”.

אז מה עושים? קבלו כמה טיפים:

טיפ 1: זהו את המקור

הצעד הראשון בטיפול בחלודה במים הוא לזהות את מקור הבעיה. אם בעיית החלודה מתרחשת רק במקום אחד, כמו ברז ספציפי בבית, סביר להניח שזו בעיה מקומית. אך עם זאת, אם המים החלודים יוצאים מפתחים רבים, ככל הנראה מדובר על בעיה נרחבת יותר במערכת האינסטלציה שלכם. בתרחיש שכזה אנחנו ממליצים לפנות בהקדם האפשרי לאיש מקצוע שיסייע לכם לאתר את מקור הבעיה.

טיפ 2: הקפידו על תחזוקה וניקוי שוטפים

תחזוקת מערכת האינסטלציה חשובה מאוד, במיוחד כדי למנוע הצטברות חלודה. נקו באופן קבוע את כל המכשירים שלכם שמסתמכים על זרימת מים תקינה – מדיח, מכונת כביסה, בר מים וכו’, כדי להסיר לכלוך וחלקיקי חלודה שהצטברו. בנוסף, הקפידו לנקות את הברזים וחלקי המקלחת השונים (הדוש) מעת לעת. אתם יכולים לפרק אותם ולהשרות בתערובת של חומץ ומים כדי להסיר את החלודה שהצטברה עמוק בפנים. בתרחישים מסוימים מומלץ להתייעץ עם שרברב שידריך אתכם כיצד לנקות בצורה המקצועית ביותר.

טיפ 3: התקינו מערכת סינון מים

כדי להבטיח מים נקיים ללא חלודה בכל הבית, מומלץ להתקין מערכת לסינון מים. מערכות אלה ידועות ביכולתן היעילה להסיר חלקיקי חלודה וזיהומים אחרים מאספקת המים. הן ישמרו עליהם צלולים ונקיים ככל האפשר, עם טעם טוב וגוון נהדר. כך תוכלו להבטיח שהמים שזורמים בצנרת שלכם בטוחים לשימוש בכל עת.

המוצרים של DNA יסייעו לכם להעלים את החלודה!

ההתמודדות עם חלודה במים יכולה להיות חוויה מתסכלת, אך עלינו לטפל בה באופן מידי כדי לשמור על איכות המים ולהגן על מערכת האינסטלציה. ובין אם אתם מתמודדים עם בעיה נקודתית או תקלה משמעותית בצנרת, זיהוי המקור ועבודה ממוקדת הם המפתח לצמצום הנזק. אצלנו בDNA תמצאו מגוון רחב של מוצרים איכותיים שיעזרו לכם להילחם בחלודה בצורה שתשמור על המים שלכם נקיים ובטוחים לשתייה. אל תתפשרו על איכות המים שלכם – רכשו עוד היום את המוצרים שלנו ותהנו מהשקט של מים צלולים בצנרת. 

מאמרים שכדאי לקרוא...