סתימות רבות הנוצרות בכיור או באמבטיה הן תוצא של שימוש לקוי בצנרת. לעתים נוצרות סתימות לאחר שטיפת כלים, לכלוך מצטבר ופעולות ניקיון אחרות ואולי בלתי רגילות, כמו מקלחת של חיית המחמד שלכם. עם זאת, סתימה יכולה להיווצר גם מבלאי או מנזק בלתי הפיך כלשהו. סתימות אלו ניתן לפתוח עצמאית, ללא צורך להזמין איש מקצוע. הכנת השטח + איסוף הציוד כדי לבצע פתיחת סתימה מבלי להזמין אינסטלאטור, יש לדאוג לביצוע של עבודה מסודרת, תוך הקפדה יתרה על שלבים אחדים, אך חיוניים.

תחילה יש להכין את השטח

אין זה משנה אם הסתימה באמבטיה או בכיור המטבח, שהרי יש לפנות ציוד ופריטים שעלולים להפריע לעבודה (שטיחים, מזון, ציוד יקר, חומרי ניקוי ואחרים). כדאי ללבוש כפפות ובגדי עבודה; על אף שהיא אינה דורשת מאמץ ניכר, פתיחת סתימות עשויה לגרום ללכלוך. לאחר מכן, יש לרכז את הציוד הנדרש לפתיחת הסתימות, כגון מברג פיליפיס (או מברג רגיל, או מפתח צינורות), פומפה ושקית ניילון. ניתן להשתמש בציוד זול, ואם אין ברשותכם מפתח צינורות, תוכלו להשתמש במברג רגיל.

לגבי הפומפה

כדאי שתהיה איכותית על-מנת שתלווה אתכם זמן רב, לטובת פתיחות רבות של סתימות. פומפה טובה ואיכותית ניתן להשיג במחיר של מספר עשרות שקלים, לכל היותר. פומפה: עם ובלי פתיחת סתימות בסיסית נעשית עם שאיבת פומפה. הרטיבו מעט את האמבט או הכיור, הציבו את הפומפה מעל נקב הניקוז והתחילו בפעולת דחיפה ומשיכה. לאחר שניות ספורות הפומפה תידבק אל הקרקעית תוך יצירת ואקום; ואקום זה מאפשר שאיבה החוצה של לכלוך מהצנרת. שאיבת הפומפה מלווה לעיתים מזומנות בריחות לא נעימים, אולם מדובר בתופעה חולפת.

טיפים חשובים שכדאי לדעת לאחר פתיחת המסנן וטרם ההחזרה למקום

נקו את האבנית בשטח המגע שבין גומי האטימה לבין הנירוסטה והכיור. בדקו האם הגומי סדוק או יבש; במידה שכן, החליפו אותו ומנעו תקלות בעתיד הקרוב. בתום פתחת חלק הצנרת וסגירתם, פתחו את הברז למספר דקות וודאו כי שאין נזילה מהצנרת המחוברת לכיור. בצעו פעולות מנע שתחסוכנה בעיות עתידיות של סתימת כיור: קנו רשת פלסטיק קטנה ועגולה עבור כיור המטבח וכיור האמבטיה.

זהו פריט זול וזמין החוסך כאב ראש ניכר וגועל אפשרי. כללים לעבודה בטוחה עבדו עם כפפות גומי על הידיים. במידה שאתם משתמשים בנוזל כימי לפתיחת סתימה בכיור, קראו בקפידה את הוראות היצרן שעל מיכל הנוזל. אלו הם חומרים רעילים שיש להרחיק מילדים; חומרים אלו עלולים לגרום לצריבה ואף לעיוורון. בתהליך פתיחת הסתימה, וודאו כי אף אחד מאנשי הבית אינו נמצא בסמוך לכיור, במטרה למנוע סיכוי לפגיעה כלשהי באנשים. ניתן לסכם ולומר כי פתיחת סתימות היא מטלה הדורשת מידת מה של מיומנות, אולם ניתן להתנסות בה בסיטואציות רגילות ולהבין שאין מדובר במשימה בלתי אפשרית.

מאידך, אם אתם שמים לב שאינכם מסוגלים לטפל בבעיה בעצמכם, או שניסיתם לטפל בה, אולם הפתרון לא צלח, או לא עמד למשך זמן רב – לא כדאי להמתין; הזמינו איש מקצוע מנוסה שכבר פתח כמה וכמה סתימות וידע כיצד להתמודד גם עם הבעיה שלכם. באם אינכם בטוחים אלו כלים עליכם לרכוש על-מנת להתמודד בעצמכם עם האתגר של פתיחת סתימות באמבט או בכיור, הרחיבו את המחקר שאתם עושים כעת ברשת האינטרנט וצרו רשימת כלים הכרחיים לפתיחת סתימות (מברג רגיל, מברג פיליפס, מפתח צינורות ו/או כלים אחרים).

מאמרים שכדאי לקרוא...