כאשר משתמשים בהם נכון, בדיקת הדמיה תרמית חוסכת זמן וכסף, נמנעת מנזק הרסני מותר ומאמתת דיוק והשלמת עבודה מוצלחת ללקוח שלך – יתרון יסולא מפז בעבודה עם בטון

כיצד לאתר נזילות בבטון באמצעות מצלמה תרמית?

דליפות מים מצנרת בתוך בטון ניתנות לזיהוי על ידי מצלמה אינפרא אדום, אך בשל מגוון גורמים משפיעים, הם לא תמיד ניתנים לזיהוי אלא אם כן אתה יודע מה לחפש ויש לך את הכלים הנכונים.

בתים רבים כיום באזורים שונים בנויים עם בטון ולוחות בטון, מכיוון שהסיכוי להיתקל בבטון לא פעם, מצלמה לאיתור נזילות של פלייר יכולה להקל על התהליך בכל מה שקשור לבדיקת צפיפות החומר ונזילות מים.

ראשית האם יש לך את הכלים הנכונים?

כדי למצוא נזילות מים בבטון (או לגלות מערכות חימום לא תקינות) תרצה להשקיע במצלמה תרמית בעלת רזולוציה גבוהה ורגישות תרמית, המצלמה התרמית עם הנתונים המינימליים המומלצת היא E8 ועד דגמי TXX – לצפייה במגוון מצלמות תרמיות

רבים משתמשים במד לחות ללא מחטים כדרך נפוצה לגלות לחות בבטון, מכיוון שהמחטים אינן יכולות לחדור את הבטון, ומדי לחות ללא מחטים אינן יכולות לתת לך נתונים מעל 1 ס”מ בעומק הבטון. מד לחות הוא לא תמיד הכלי הנכון לשימוש בבדיקת לחות בבטון

לכן, מצלמה תרמית היא אידאלית ביותר לתנאי שטח אלו כמעט תמיד באופן בלעדי כדי שתוכל לאבחן את הבעיה.

ברוב המקרים מצלמה תרמית לגילוי נזילות מיועדות לאיתור בתנאים אלו, בנוסף למצלמות התרמיות של פלייר יש את היתרון עם הטכנולוגיה הבלתי מתפשרת לאיכות התמונה.

ה- FLIR MSX (הדמיה דינאמית ספקטלארית)

טכנולוגיה זו מעניקה תמונה מדויקת ונקיה של פני השטח בכך שהמצלמה התרמית מצלמת 2 תמונות במקביל בעת האיתור (תמונה סטילס רגילה ותמונה תרמית) לאחר מכן המצלמה יודעת לשלב באופן אוטומטי את שתי התמונות שצלמו לכדי תמונה אחת

מה שמעניק לך את הפרטי השטח המדויק שסימנת בצפייה מאוחר יותר באזורי התקלה

ברגע שיש לך את הכלים הנכונים, תרצה לזכור את הגורמים הבאים:

טמפרטורה:

מצלמות תרמיות אינן רואות מים, אלא יכולות לדמיין את השפעתן של מים על הטמפרטורה של המשטחים סביבן כתוצאה מתהליך האידוי.

בדליפות בבטון, ניגודיות בטמפרטורה חשובה בכך שהיא מאפשרת למצלמה התרמית לדמיין את מקור הנזילה הפוטנציאלית.

תמונה זו הינה של הסתעפויות , ותמיד תרצה להתחיל במרכזייה שכן כך תוכל למדוד את הטמפרטורה באספקת הצנרת, ההבדל נקראת עליית טמפרטורה ולרוב היצרנים תהיה עליית טמפרטורה.

אם יש דליפה משמעותית עם חימום המים, הנוזלים שבורחים יהיו תמיד יותר קרים באופן משמעותי הבדל זה בטמפרטורה יופיע בצורה חדה מאוד בתמונה התרמית.

דלתא T

ככל ששינוי הטמפרטורה דלתא T גדול יותר, העברת החום גדולה יותר.

טריק שאנו ממליצים עליו הוא להפעיל מזגן אם זמין (אויר קר צפוף נופל) ואז לפתוח את ברז המים החמים למשך 30 דקות , שילוב זה נוטה לייצר תמונות ניגודיות איכותיות.

ניתן לראות את יישומה של השיטה על מערכת חימום תת ריצפתית בתמונה למטה.

זווית

בעת ביצוע בדיקה תרמית עם בטון, זווית לריצפה חשובה מאוד.

אם יש לך זווית גדולה מידי, כל מה שתראה זה השתקפות.

הזווית המומלצת שלנו לצילום תמונות תרמיות היא 60-90 מעלות, רבים משתמשים בסולם כדי להשיג זווית זו בשטח

טכנולוגיית אינפרא אדום אינה תחליף לבחינה חזותית אך היא מספקת רמזים חיוניים אשר בחינה חזותית אינה יכולה להציע.

היא מגלה רמות קרינה אינפרא אדום (אנרגיה) הנפלטת משטח האובייקט, והבדלים ברמות הקרינה כמו הדפוסים (חתימת אינפרא אדום) שהם משאירים , מעידים לרוב על המתרחש בתוך המבנה.

מאמרים שכדאי לקרוא...