איזה מפתח צינורות אתם צריכים?

מפתח צינורות הינו כלי אינסטלציה מקצועי שמטרתו להפעיל לחץ גבוה על צנרת בקטרים משתנים. במראהו החיצוני, עלול מפתח הצינורות להטעות ולהידמות למפתח שבדי שכן שניהם כלים בעלי מכניקה זהה אשר מתכווננת בגודלה על בסיס טבעת כיוונון. עם זאת, ההבדלים ניכרים בגודלו כמו גם בעובדה כי חלקו העליון מתאפיין בשיניים שמטרתן להינעץ בדפנות הצינור ובכך לספק לאינסטלטור אחיזה טובה יותר.

הכול על מפתח צינורות במפתח צינורות אנו עשויים להשתמש במגוון רחב של תקלות וטיפולי תחזוקה. מספיק לרפרף מעט בסוגי הדגמים השונים, כדי להיווכח כי קיימים שלל מפתחות צינורות בגדלים שונים. חלקם מותאמים לצנרת בקוטר קטן וחלקם מתאימים לצנרת המרכזית. ממה מושפע המחיר? טווחי המחיר של מפתח צינורות יכולים להשתנות וזאת בהתאם לסוג הדגם, המותג וחומרי הגלם.

מומלץ לבחור בחברה מובילה בעלת מוניטין, אשר מייצרת מפתח צינורות ממתכות נוקשות ועמידות. שימוש במתכת רכה שאיננה מותאמת לסוג הצנרת, עלולה לשחוק את שיניו של מפתח הצינורות ולהוציא אותו מכלל שימוש. בנוסף לכך, חשוב לבחור את מפתח הצינורות על-פי קוטרו. אם מדובר בעבודה על צנרת ביתית חשופה, אז הרי שניתן לבחור בדגמים הקטנים והזולים יותר.

אם מדובר בצנרת מורכבת

אז הרי שהמחירים עולים ויכולים לקפוץ מכמה מאות עד לאלפי שקלים. ההבדל בין הדגמים של מפתח צינורות מרפרוף קל בקטלוג המוצרים של מפתח צינורות וודאי ששמתם לב כי ישנו מפתח צינורות ישר אל מול זוויתי.

ככלל, שני סוגי מפתחות הצינורות הינם זהים בשימושם, ושניהם מיוצרים במידות משתנות המותאמות באופן האידיאלי ביותר לקוטרו של הצינור. את הבחירה שבין המוצרים השונים יש לבסס מטעמי נוחות. חשוב לזכור כי לעתים הצנרת תהא דבוקה באופן מסוים אל דפנות הקיר. במקרים אלו, מומלץ אם כן לבחור מפתח צינורות זוויתי המאפשר אחיזה שאיננה צמודה אל דפנות הקיר.

לסיכום

המבנה העגלגל והחלק של הצנרת אשר איננו מתאפיין בצלעות, עלול להיות די מאתגר כשזה מגיע לטיפול, תיקון ותחזוקה. מפתח צינורות תוכנן כך שיוכל לספק לבעל המקצוע אחיזה איתנה ולבצע פעולות הידוק ופתיחה. את הבחירה בדגם המתאים ביותר עבורכם בססו על: חומר גלם המאפשר עמידות גבוהה ומשקל נמוך, תאימות לקוטר הצינור ועיצובו כזוויתי או ישר, זאת בהתאם לנוחיותכם האישית.

מאמרים שכדאי לקרוא...