מצלמה תרמית פלוק

יש כאלו הסבורים שאיתור רטיבות זוהי משימה פשוטה, שהרי סימניה של זאת ברורים למדי (אולם רק לכאורה): קילופים, שלפוחיות צבע, כתמי לחות ועוד. ואכן, אלו סימנים המעידים כמעט תמיד על נזילה כלשהי. הבעיה מתחילה כאשר לא פעם מגלים זאת מאוחר מדי, אחרי שהיא כבר הספיקה להסב נזקים.

נרצה להבהיר כאן שנזילה בקיר או ברצפה היא צרה איומה בכל דירה ובית. אין צורך לפרט על הנזק האסתטי, אולם הבעיה אינה מסתיימת כאן. כוחם של המים רב מספיק על-מנת להשחית חלקים ניכרים בבית: עם הצטברותם הם נוטים לפרק חומרים הסובבים אותם. מובן שהמרחק מכאן ועד לנזק מהותי אינו גדול, וחבל.

מצלמה תרמית פלוק – אמצעי עיקרי ללוחמה ברטיבות

מסיבות שונות שהובאו לעיל, ברור לנו שצריך למגר את תופעת הנזילות בבית מוקדם ככל הניתן. הלוואי שהעניין היה פשוט כל-כך; לעיתים קרובות, מקורם של נזקי רטיבות הוא במערכת האיטום או במערכת האינסטלציה. בלתי אפשרי לזהות את הרטיבות בשלביה המוקדמים בעיניים בלתי מזוינות, ואילו הנזק מתרחב.

עם השנים פותחו כלים שונים המאפשרים זיהוי יעיל של מקור הבעיה. ניתן לאתר כיום רטיבות ונזילות באמצעות מצלמה תרמית פלוק, המבוססת על קרינת אינפרה אדום. מצלמה זו מצלמת את האזור הפגוע ומציגה הבדלי טמפרטורה, כאשר מקומות בעלי טמפרטורה נמוכה מסביבתם מהווים נקודות חשודות.

בנוסף, ישנו מכשיר מתקדם הקרוי פרוטימטר, המבוסס על גלי רדיו, המסוגל לאתר רטיבות מתחת למרצפות ובתוך הקירות; הוא מסוגל לחדור לעומקים גדולים יותר מהמצלמה התרמית. שני המכשירים עובדים יחד למתן תמונה מלאה וברורה של המצב. דרשו מהמומחה שאתם מזעיקים הביתה להגיע עם מצלמה תרמית ופרוטומטר.

רטיבות עלולה להופיע בכל נקודה שהיא בזמן, ולרוב מעידה על בעיות באיטום, צנרת לקויה או שחיקה ביסודות הבניין. על אף האמור, ישראלים רבים אינם מעלים על דעתם את האפשרות לנסות ולאתר נזקי מים כל עוד הם לא רואים את הבעיה מול עיניהם (מה שקורה בדרך כלל כאשר כבר מאוחר מדי). אם כך, הפתרון הוא בדיקה מקיפה של הבית באופן תקופתי.

לחצו כאן על מנת לחזור לעמוד הראשי

מאמרים שכדאי לקרוא...