מצלמה אינפרא אדום להשכרה בשונה מנזילת מים מהרצפה או מהקיר בשל פיצוץ צינור מים, הרי שאיתור נזילת מים בגג אינה בעיה פשוטה. חור קטנטן באיטום הגג מספיק כדי לגרום למים לחדור לתקרה. בנוסף, המים חודרים לתקרה מהיכן שנוח להם ביותר; הווה אומר, מקור הנזילה יכול להיות מקום אחד, בעוד שהנזילה לתקרה עשויה להתרחש במקום אחר, זאת בשל עיקרון “החיפוש אחר המקום הטוב והנוח ביותר לזרימה”, על-פיו פועלים המים הנוזליים. המרזבים הן מהנקודות הקריטיות המביאות לנזילת מים, ויש לשים לב לכך. נזילות מים – איתור ניתן לנסו לאתר את פתח הנזילה עם עזרים שונים, כגון מצלמת לייזר או מצלמה איפרה אדום להשכרה.

העניין כאן הוא שמצלמות מסוג זה אמנם מזהות את מקום איגום המים, אך לא תמיד מצליחות לאתר את מקור חדירתם של המים. דרך טובה ומוכחת לפתירת מקרים מעין אלו היא ביצוע איטום כולל של הגג, מבלי לחפש את מקור הנזילה דווקא, בתהליך מורכב ויקר למדי. איטום גגות איטום גגות יש לבצע בימות הקיץ במטרה לאפשר למשטח הגג להתייבש מגשמי החורף. יש להכין את הגג לאיטום, על-ידי ניקוי מלכלוך ואבק, כולל ניקוי המרזבים.

את האיטום אפשר לבצע בכמה דרכים

שהן: איטום עם זפת חמה – שיטה ותיקה וטובה למדי. מדובר בזפת (תקן 25-75) שמורחים בשתי שכבות, לרבות כיסוי הרולקות והחיבורים של עמודי דודי השמש או המערכת הסולארית. לאחר המריחה יש לפזר חול על הזפת במטרה שתהפוך לגרגרית, כתוספת לשמירת הזיפות בפני חום. בין המריחה הראשונה לשנייה יש לפרוס יריעות של פיברגלס, על-מנת לשמור על הזיפות בפני התפוצצות בשל חום השמש הכבד. עם התקררות הזפת, יש למרוח אותה בסיד, באמצעות דבר מיוחד, על-מנת לשמור עליה בפני קרינת שמש וחום.

אחר-כך יש לסייד אחת לשנה במטרה לשמר את איכות הזפת. בהמשך אפשר לסייד את הזפת בעזרת צבע לבן אקרילי או סיד סינתטי. איטום בסיוע יריעות ביטומניות – זוהי שיטה מתקדמת ומבטיחה מאוד כנגד נזילת מים ממושכת. היריעות מגולגלות בגלילים שיש לפרוס לרוחב הגג או לאורכו, ואת החיבור ביניהם יש להלחים בסיוע מלחם ברנר. דרושה כאן מומחיות רבה וסבלנות עד אין קץ לתהליך ההלחמה החיוני. נקודה אחת שאינה מולחמת עשויה להוביל דרכה מים לכדי פריצה ונזילה מהגג לתקרה, באופן שיקשה על גילויה בעתיד. יריעות ביטומניות בדרך כלל אינן זקוקות לסיוד, מאחר שהן בנויות מראש עם הגנה בפני שמש.

חלק מאנשי המקצוע יאמרו כי חובה לסייד

אולם אין צורך בכך למעשה. איטום אקרילי – איטום שניתן לבצע רק על הבטון המקורי, ולא על שום משטח אחר. חומרים אקריליים נדבקים לבטון היטב. את החומר יש למרוח במספר שכבות, ובין מריחה אחת לבאה אחריה יש להמתין שעות ספורות לצורך התגבשות החומר. חסרון בולט באיטום אקרילי שהוא חוסר עמידותו בפני מים עומדים, כך שלאחר תקופת מה הוא מתפורר.

במקרה זה יש להקפיד במיוחד על גג שטוח וחלק, ללא אפשרות כלשהי למים עומדים. בכל מקרה וללא קשר בדרך האיטום, יש לוודא בתום התהליך שהגג חלק ובאלכסון ישירות כלפי המרזבים. נוסף על כך, רצוי להזמין בעל מקצוע מתאים לביצוע עבודה ולא לבצע זאת לבד, אלא אם אתם מעוניין בעתיד שמלא בבעיות נזילה ואינסטלציה שיגרמו לבעיות שלכם עם הבוס ועם האישה להיראות כמו פיקניק ביום שבת בהיר אחר הצהריים בפארק הירקון. אז עשו לעצמכם ולבני משפחתכם את הטובה הגדולה ביותר שאתם יכולים לעשות, והזדרזו למצוא חברה מקצועית שתעשה זאת. לחצו כאן בחזרה לעמוד הראשי של האתר

מאמרים שכדאי לקרוא...