מצלמה תרמית להשכרה תיקון נזילות מים מגג מרוצף, למשל, אינו תהליך פשוט כלל. מקום הדליפה בתקרת הבית אינו מצביע על נקודת מקור הדליפה; מקורה יכול להיות במקום אחד, בעוד שהמים פורצים את דרכם לתקרה ממקום אחר בכלל. בהמשך המאמר נדבר על מקרים שונים של דליפת מים בבית לכדי נזילה. איתור מקור הדליפה. ניתן לאתר בימינו את מקור הדליפה בעזרת ציוד מתוחכם כמו מצלמה תרמית להשכרה וכו’. רווח בין המרצפות לפנלים. יש לאטום המרווחים עם חומר אקרילי איכותי.

ניתן לאטום עם רובה אקרילית

יש לוודא אטימה מוחלטת לכל אורך הפנלים. מים הדולפים דרך המרווח הם הסיבה המרכזית לרטיבות שבתקרה. מאחר שרצפת הגג היא בשיפוע לכיוון המרזבים, המים מתנקזים לרווחים שבין הרצפה לפנלים, ומשם מוצאים דרכם לתקרה. מרווח בין המרצפות.

את הרווח שבין המרצפות אפשר לתקן במספר דרכים: מילוי המרווחים ברובה אקרילית; ניקוי המרווחים בעזרת דיסק ומילוים בחומרים אקריליים מתאימים. פריצת מים בסמוך למרזבים. יש לפתוח היציקה שסביב המרזב, ובמידת הצורך להחליף חלק עליון או לצקת סביבו מחדש. טרם היציקה מחדש, מרחו את האזור בחומר מבודד כמו זפת, או חומר בידוד בסגנון פוליגג. חדירת מי גשמים דרך פיצוצים קלים בקירות.

סתמו את הפיצוצים בטיח

או עם חומר אקרילי מתאים. צנרת אוויר שיוצאת מהגג. זהו מקום קריטי בגג, שעם הזמן נוצרים שם סדקים שיש לאטום סביבם היטב. דליפת צנרת המים. יש להסתייע בשירותיו של אינסטלאטור. טיפול יסודי כללי בגג. לטפל במרצפות. אפשרות מומלצת לשמירת מרצפות איכותיות ואטומות (לאחר שכל העבודות שצוינו מעלה בוצעו), היא החדרת סילר למרצפות, על-מנת שיבודד וידחה את המים.

צריך לבחור סילר איכותי מאוד

ללא פשרות. ניתן למרוח את הסילר על המרצפות בעזרת רולר, סמרטוט הטבול בסילר וריסוס. הקפידו שהסילר ייספג היטב במרצפות וודאו שלא השארתם שכבה גסה של סילר על פני המרצפת. טרם מריחת הסילר רצוי לנקות את המרצפות היטב בעזרת מכונת ליטוש. חומרים מיוחדים יכולים לסייע בניקיון עם מכונה זו. כמו כן, ניתן להשתמש בחומצת לימון מדוללים במים.

את התהליך רצוי לבצע לקרא בוא הגשמים הראשונים, במטרה לשמור על טריותו של הסילר. לחילופין, ניתן לרצף את הגג מחדש, בתהליך של הוצאת המרצפות הקיימות וריצוף מחדש, או ריצוף מחדש על המרצפות הקיימות – זאת בהתאם לתקציב הפרויקט. קירות. ספיגת מים בקירות ישנים עלולה להביא לדליפה לתקרת הבית בחורף. ניתן למנוע זאת באמצעות טיפול יסודי אחת למספר שנים, הכולל צביעת הקירות בצבע המתאים לקירות חיצוניים, ולאחר מכן מריחת סילר ייחודי לקירות (דוחה מים). קירות חלקים אפשר לצבוע בקלות עם רולר.

חלק מהבתים הישנים הם בעלי קירות שנצבעו בסגנון “שפריץ”, אותם הכי נוח לצבוע בעזרת מכונת איירלס (צביעה בסיוע לחץ אוויר). את המכונות ניתן לשכור בחנות טמבור לשימוש על-פי ימים. לחילופין, ניתן לצפות את הקירות בקרמיקה האוטמת את הקירות באופן מוחלט. עבור אלו שאינם יודעים או יכולים לטפל בגג באופן עצמאי, נמליץ להסתייע בשירותים של חברה בעלת התמחות בטיפול בענייני אינסטלציה שכאלו, ובעיקר חברה שיש לה עבר והיסטוריה של טיפולים בגגות מרוצפים.

בוודאי שלא כל חברת איטום שיודעת לזפת גגות תדע גם לטפל בגג מרוצף, שהרי מדובר במקרי לו דרוש סוג אחר של מומחיות. מידע חשוב נוסף אודות מצלמות תרמיות נציין שלא כל מצלמה שהיא תרמית מיועדת לתפקידים כגון איתור נזילות בתוך המבנה; למשל, מצלמה תרמית המשמשת לאיתור תקלת חשמל זקוקה לרמת רגישת של 0.1 מעלות, בעוד שעבור מצלמה תרמית העוסקת באיתור נזילות בתוך מבנה דורשת רמת רגישות של 0.02 עד 0.05 מעלות – ונחשבת מתאימה לאיתור נזילות כאלו.

אפשר למפות את צנרת המים החמים והקרים תחת הריצוף או הקירות באמצעות קירור או חימום הצנרת וכך לזהות את הטוואי המדויק של הצנרת, באמצעות צילום תרמי ובדיוק מרבי. נציין שמים חמים או קרים יותר יקצרו וידייקו את תהליך המיפוי. איתור לפתירת בעיות איטום אם אינכם יודעים לטפל בבעיה בעצמכם (המקרה הסביר), רצוי שתזעיקו איש מקצוע עצמאי או נציג של חברה מקצועית עם ניסיון עשיר בפתירת בעיות איטום כאלו.

מאמרים שכדאי לקרוא...