ידע חשוב על מערכות אינסטלציה גיליתם רטיבות בקירות, עם ריח שהופך דומיננטי ומורגש עם הזמן, מראה משתנה של הקיר, צבע מתחלף ועובש המתחיל להיווצר ולהצטבר. לפיכך, יש לבצע בדחיפות בדיקת נזילות מים כדי להבטיח טיפול מהיר ומניעת הנזק מלהחמיר ולהתפשט. בעיה קשה במקרה של חשיפת נזילה בקיר היא הקושי לדעת היכן הנזילה מתחילה, מהו מקורה ואת סיבת התרחשותה. עד לפני זמן לא רב גילוי נזילות בקיר היה תהליך לא קל, שלעיתים דרש גירוד של חלק נכבד מהקיר, עד חשיפה מלאה של הצנרת.

היה צורך במזל רב על מנת שהנזק לקיר לא יהיה גדול, כי לעיתים עלה הצורך לפרק קיר שלם עקב הנזילה, מאחר שמים היוצאים מנקודה אחת עלולים להתגלות במקום אחר לגמרי. כיום, לאחר פיתוחה של מצלמה תרמית לאיתור נזילות, החיים הפכו קלים הרבה יותר (לפחות בהקשר של איתור נזילה בקיר).

איתור נזילות עם מצלמה תרמית

איתור נזילות עם מצלמה תרמית זו שיטה חדשה למדי שפותחה בשנים האחרונות במטרה לקצר את הליך איתור הנזילה ולחסוך הרס רב של קירות. עד להמצאת המדהימה הזו, היה צורך לעיתים לשבור קיר שלם רק כדי לגלות שהנזילה היא ממש קטנה ונמצאת בחלק קטן מאוד של הקיר. איתור נזילות עם מצלמה תרמית מאפשר לעקוב אחר חום המים ונקודות הנזילה המדויקת.

באופן זה ניתן לחשוף את הנזילה בדיוק רב ולטפל בה במהירות עם נזק מזערי לקיר, ביחס למה שהיה בימים עברו. ידע חשוב על מערכות אינסטלציה בשנים האחרונות התקדם העולם העירוני והפך להיות אסתטי ונקי יותר, ובו מערכת אינסטלציה מפותחת – זאת כחלק מתהליך ארוך שנים במהלכו הפכו חיי האדם לטובים יותר ואיכות חייו השתפרה פלאים, כמו גם משך החיים הממוצע, שאך ממשיך לעלות משנה לשנה.

במהלך השנים חלה התפתחות מפליאה בקצב ההתפתחות הטכנולוגית בעולם האינסטלציה והתשתיות – מערכות הביוב והניקוז – של בתים פרטיים ומבנים עסקיים וציבוריים. אם בתחילה הייתה המערכת ידנית ודרשה ניקוז, הרי שברבות השנים התפתחה המערכת עד אשר כיום בכל בית ישנה מערכת אינסטלציה המוטמעת בקירות כהלכה, וכבר לא מורכבת מבטון וברזל, אלא מפלסטיק וחומרי איכות מסוגים שונים, פולימרים מקבילים יעילים במיוחד, ועוד.

יתרונותיה של צנרת הפלסטי

יתרונותיה של צנרת הפלסטיק משמעותי ביותר, כאשר בעוד שעם המערכת הפשוטה והכבדה עשוית הברז והבטון היה קשה לעבוד, הרי שעם המערכת החדשה קל יותר משמעותית לעבוד, כולל הרכבת הצנרת והתאמתה לצרכי המערכת ובעל הבית. על אף האמור לעיל, גם לברזל אך גם לפלסטיק החיסרון שהם יכולים להיסדק –כאשר הברזל עלול להירקב עם הזמן עקב הלחות, בעוד שהפלסטיק יכול להיסדק בשל קידוח בקיר, חיבור לא מתאים ועוד. ניתן להבין שאנו חיים אמנם במצב טוב משמעותית מזה של הדורות הקודמים, אולם ההמצאה החדישה בתחום איתור הנזילות באמצעות מצלמה תרמית עוזר לנו להמשיך ולהתקדם בתחום.

כמה מזל יש לנו על שאנו חיים בימים בהם הטכנולוגיה עובדת לטובת האדם, ומקלה על חייו באופנים רבים כל-כך. עד לפני שנים אחדות, אם הייתם שואלים אינסטלאטור כלשהו, מנוסה, מקצועי ואמין ככל שיהיה, שבשנת 2018 יהיה בידו מכשיר המאפשר לו לאתר נזילות בקיר בלא צורך בשבירות מאסיביות של הקיר, הוא ככל הנראה היה צוחק לכם בפרצוף וממש הלאה, בדרכו אל הלקוח הבא, לתיקון בעיית צנרת או הוצאת סתימה.

אם תשאלו את אותו אינסטלאטור כיום לגבי דעתו על המכשיר – הוא בוודאי יאכל את כובע האינסטלאטור שלו. אינסטלאטורים רבים עובדים בימינו עם מצלמה תרמית לאיתור נזילות – מכשיר חדיש ומהפכני המאפשר להם לספק ללקוחותיהם שירות יעיל ומתקדם. לחצו כאן בחזרה לעמוד הראשי של האתר

מאמרים שכדאי לקרוא...