הדמיה תרמית היא דרך מצוינת לזהות ולתקן בעיות תרמיות בבניינים. ניתן להשתמש בו כדי למצוא בעיות בבידוד, נזילות אוויר, חדירת רטיבות ועבודה לא נכונה. מצלמה תרמית היא כלי בדיקה לא פולשני המשתמש באנרגיית אינפרא אדום כדי ליצור תמונה של החתימה התרמית של הבניין.

ישנם יתרונות רבים של שימוש במצלמה תרמית לבדיקות: – זה יכול לזהות אזורים עם בידוד לא מספיק, נזילות אוויר במעטפת הבניין, חדירת רטיבות ועבודה לא נכונה.

למה משמשת מצלמה תרמית?

הטכנולוגיה בה מצלמת חום פועלת והתוצאה המהירה והמדויקת שהיא מספקת מאפשרת תועלות רבות לגורמים שונים. מצלמה תרמית פועלת על ידי זיהוי קרינת אינפרא-אדום (קרינה המופצת מכל חפץ ביקום ובלתי נראית). עצם חם יותר פולט קרינה אינפרא-אדומה רבה יותר. מלבד שימושה ככלי לאיתור נזילות ולבדיקות בידוד ואיטום, מצלמת חום משמשת גם עבור: התחום הביטחוני והצבאי – אמצעי לראיית לילה, זיהוי והגנה בפני תקיפות כלי טייס, מערכי אבטחה של שדות תעופה, מתקנים ממשלתיים, בתי כלא ועוד.

מצלמות אלו מסוגלות לעבוד ברשת ולבצע אינטגרציה פשוטה למערכות קיימות המותקנות בכלי שייט. מצלמות חום ידניות אמצעי תצפית ומעקב המאפשרות ראיית תמונה תרמית ברורה וחדה בחושך מוחלט, דרך עשן וערפל. מתאים לצוות חירום, צוותי כוננות, סיירים, חובבי טבע ג’יפאים ומטיילים ועוד. מצלמות חום לרכב  כלי עזר לנהיגה, כאמצעי צופה לפנים, לזיהוי מארבים, הולכי רגל ומשתמשים פגיעים בדרך. משמשות גם בתור אמצעי לראיה היקפית סביב הרכב.

הן מוקשחות לתנאים קשים, הלמים ורעידות. במקור, שימשו מצלמות חום באפליקציות ממשלתיות או צבאיות. מחירן כיום מתקרב למחיר מצלמה רגילה, מה שעושה אותן זמינות יותר לשימוש מסחרי. ישראל היא מעצמה בתחום האלקטרואופטיקה, כולל תעשיית הייצור של מצלמות תרמיות. ניתן למצוא שמות רבים של חברות ישראליות המפתחות ומייצאות מוצרים מתקדמים בתחום, ובין היתר: אופגל, אלביט, אלקופ, תע”א, טמק, סנסו-אופטיקס, המ”מ רפא”ל, קונטרופ ומפרולייט.

מדובר על פיתוח טכנולוגי מתקדם הפועל על ידי זיהוי וקריאת קרינה אינפרא-אדומה הנפלטת מעצמים, ותרגומם ליצירת מפת חום ברורה. טכנולוגיית האינפרא-אדום משמשת בימינו במגוון תעשיות וענפים, כדוגמת ענף השיפוצים הביתי והעסקי, תיקוני צנרות, איתור נזילות, ענף הביטחון המחקר והרפואה, תעשיות שונות ועוד. זוהי טכנולוגיה מדויקת ומהירה התורמת משמעותית לייעול תהליכים.

מצלמות תרמיות לכוחות הביטחון

משמשות לאיתור נפגעים ולמעקבים בגבולות מדינה, כוחות הביטחון עושים שימוש רב במצלמה תרמית בשל יכולת הזיהוי באזורים בהם העין האנושית אינה יכולה לראות, מצלמה חום מאפשרת לזהות אובייקטים וחום גוף באזורים חשוכים. ומכאן הסיבה למה גם בתחומים כגון אינסטלציה המצלמות נרשמות כרישיון על שם המשתמש הסופי.

בשימוש ימי המצלמות משמשות בנוסף לאיתור נעדרים ואיומיים אובייקטים בהם הכוח יכול היתקל כגון בול עץ וכד’

צילום תרמי בתעשייה וייצור

תעשיית הרכב, המתכת והמעגלים החשמליים. בעזרת מצלמה תרמית ניתן לאתר ולעקוב אחר מחזור החום של הריתוך, מצלמות תרמיות בעולם ואף בישראל משמשות גם לבדיקת טמפרטות האובייקט במהלך הייצור. דוגמא מאחד מלקוחותינו בה נעשה שימוש במצלמה תרמית.

מפעל ייצור צינורות מוכר בישראל רכש מצלמת חום וטמפרטורה לבדיקה האם טמפרטורה היקף ראש הצינור כאשר הוא יוצא מהמכונה. וזאת על מנת לוודא יציבות וחוזק החומר לאורכו. המפעל ייצור רכש מאיתנו מצלמה מדגם E54 המתאים לתחום זה

מדע ומחקר

דימוי תרמי טלסקופ, דימוי במחקר וחיזוי מטאורולוגי ודימוי במחקרים ארכיאולוגיים.

איתור נזילות ותשתיות

השימוש המוכר ביותר של מצלמה תרמית המונעת את הצורך בהרס קירות ומרצפות.

מהי מצלמה תרמית?

עד לפני שנים אחדות מי שעסק בעבודות אינסטלציה התעסק רק עם מפתח צינורות, מכונות הברגה ומכונות הלחמה וכד’, כיום אינסטלטורים מקצועיים עוסקים לא רק בתיקון צנרת והרכה אלא גם באיתור מדוייק של נזילות מים, אינסטלטורים מקצועיים כיום עושים עבודה נקייה יותר בעיקר באמצעות מצלמת חום. השימושים במצלמות תרמיות ע”י אינסטלטור משמש בעיקר:

רטיבות – סימני רטיבות על הקירות זו בעיה מורכת בכל בית אב. לפעמים אנו לא בטוחים אם זה משהו שהשפריץ על הקיר או חדירת מים ממקורות חיצוניים כגון גשמיםאו פיצוץ צינור בתוך הקיר. כאשר הרטיבות הולכת ומצטברת על כל הקיר והעובש מתחיל, הטיח מתקלף והקיר מתנפח.אנו מבינים שככל הנראה קיימת נזילה ונחייג לאינסטלטור עם מצלמה תרמית לאיתור נזילות. לפני כמה שנים מה שצריך היה לעשות הוא לשבור את הקיר אבל היום ההמצאה של מצלמת החום חוסכת לנו את כל שבירת הראש. באמצעות מצלמה זו ניתן לדעת מה מקור הנזילה וממה היא נובעת.

איך עובדת מצלמה תרמית?

מצלמת חום מתבססת כמובן על חום. כשיש נזילה בתור הקיר הטמפרטורה בסביבה של הנזילה משתנה וכך אנו יודעים מאיפה מקור הנזילה. ככל שאנו מתרחקים מהסביבה הטמפרטורה מתקררת. מצלמת אינפרא אדום מציגה לנו את הטמפרטורה בצבעים שונים וכך עוזרת לנו לאתר את מקור הנזילה. כך אנו יודעים איפה במדויק צריך לשבור את הקיר, החיסכון של הפיכת הבית מנזילה קטנה ממזער לנו נזקים גדולים.

למצלמה תרמית קיימת עדשה מיוחדת המסוגלת למקד אור הנפלט מעצמים: האור עובר אל מערך חיישנים (מיקרובולומטרים) בתוך המצלמה, המודדים הפרשי טמפרטורות. הפרשים אלו מייצגים את המתרחש בסביבה ומתורגמים למפה תרמית מפורטת, שמתורגמת לאותות אלקטרוניים. לבסוף, מעבד הנתונים המותקן במצלמה הופך אותות אלו למידע גרפי המיוצג בצבעים.

מצלמה תרמית היא מכשיר ללא מגע המגלה אנרגיית אינפרא אדום (חום) וממיר אותה לתמונה חזותית. בואו נצלול למדע המצלמות התרמיות ולעולם החום הבלתי נראה שהן מאפשרות לנו לראות  גלאי אינפרא אדום אינו נראה לעין. הדבר הראשון שצריך לדעת על מצלמות תרמיות הוא, שהן לא עובדות כמו מצלמות רגילות. תמונה תרמית, יוצרת תמונת חום הנקרא אנרגיה אינפרא אדום או תרמית.

מצלמה רגילה לא תגלה אנרגיה תרמית כמו מצלמת אינפרא אדום, הרכיבים שמכילה המצלמה התרמית מצלמת אינפרא אדום מורכבת מעדשה, חיישן תרמי, אלקטרוניקה לעיבוד, ובית מכני העדשה התרמית ממקדת אנרגיית אינפרא אדום על החיישן. החיישן התרמי יכול להגיע במגוון תצורות “פיקסלים” זו הרזולוציה של המצלמה. לפני שרוכשים מצלמה תרמית מספר נתונים חשובים כל אובייקט נותן אנרגיה תרמית, גם אובייקט קר כמו קרח. ככל שהחומר חם יותר הוא פולט יותר אנרגיה תרמית.

אנרגיה זו זאת נקראת חתימת חום. כאשר שני אובייקטים הנמצאים אחד ליד השני, יש חתימות חום שונות והם מופיעים בצורה די ברורה בפני חיישן תרמי ללא קשר לתנאי התאורה. השימושים במצלמה תרמית בלתי מוגבלים. השימוש במצלמת אינפרא אדום החל את דרכו בפעולות צבאיות לצורך מעקב. כיום, נעשה שימוש נרחב בתחומים נוספים כגון: בדיקות בנייה (לחות, נזילות מים, וכד’), כיבוי אש, רכבים אוטונומיים ועוד מגוון רחב של תחומים.

טווח טמפרטורה במצלמת אינפרא אדום

ישנן מצלמות תרמיות עם טווחי טמפרטורה רבים על מנת למדוד בצורה מדויקת יותר. כאשר אתה נמצא באיתור נזילות מים או בכל איתור דע את הטמפרטורה של הסביבה. בחירת טמפרטורות גבוהות יעילות בתחום התעשייה, דוודים וכו’

שדה ראייה

למצלמה תרמית קיימות עדשות בעלות שדה ראייה שונה.  העדשה הסטנדרטית שנמכרת עם מצלמת אינפרא אדום לתחום האיתור היא 42 מעלות. ישנם דגמים בהן ניתן לרכוש ולהחליף עדשה בעצמך.

רזולוציה במצלמת אינפרא אדום

הרזולוציה של המצלמה היא מספר הפיקסלים שיש למצלמה. כככל שהתמונה מכילה יותר פיקסלים, כך התמונה חדה יותר. כאשר קיימים יותר פיקסלים מתקבל פירוט רב יותר וסבירות גבוהה יותר לקבל מדידה מדויקת. ככל שהיעדים שלך קרובים יותר כך תוכל להשתמש במצלמה תרמית עם פחות פיקסלים. וככל שתתרחק מהאובייקט כך תידרש מצלמה תרמית עם פיקסלים יותר גבוהים

רגישות תרמית

רגישות תרמית נקראת גם הפרש טמפרטורה, נתון זה מתאר את הטמפרטורה הקטנה ביותר שניתן לראות במצלמה. ככל שהרגישות התרמית קטנה כך מערכת האינפרא אדום במצלמה טובה יותר.

מצלמות של יצרני עלות נמוכה, עלולים להסתיר רגישות לקויה ע”י נטילת הפרש טמפרטורה ב50 מעלות במקום 30 מעלות לפי התקן העולמי. 

במידה והינך מעוניין לאתר הבדלי טמפרטורה ביישומים עדינים כמו: גילוי נזילות, לחות וכד’ תזדקק למצלמה תרמית בעלת רגישות רבה יותר. מיקוד מצלמת אינפרא אדום יכולה להיות במיקוד קבוע, כלומר הן תמיד בפוקוס.  בדר”כ מצלמה תרמית בעלת נתונים גבוהים תגיע עם פוקוס ידני או אוטומטי. כלומר, המצלמה תתמקד באופן אוטומטי על האופייקט שהיא רואה באופן קבוע. ההבדל בפוקוס אוטומטי לעומת ידני הוא בנוחות המשתמש

טווח ספקטרלי  הוא אורך הגל שמגלה החיישן התרמי, כמעט כל המצלמות הן בעלות גל ארוך. מצלמות תרמיות בעלות גלים ארוכים משמשים בעיקר לשימוש כיבוי אש או ליישומי החשמל.

האם מצלמת אינפרא אדום מזהה דרך בטון?

התשובה היא לא, אני יודע זה לא מה שציפית לקרוא אך המצלמה התרמית כן תהייה מסוגלת לזהות משהו בתוך הבטון כמו צינור חי או חימום תת ריצפתי, מכיוון שהם יוצרים הבדל טמפרטורה על פני הבטון. אז תחלס איך אני בוחר מצלמת אינפרא אדום  אם אתה נכנס לתחום והתקציב לא מאפשר כרגע בחירת מצלמה בהשקעה גבוהה, בדוק את סדרות ה C5 | FLIR ONE| EX

FLIR המותג המוביל בטכנולוגיית מצלמות תרמיות

לדגמי T קיים תוסף FLIR Route Creator המאפשר לך מעקב אחר תהליכי האיתור וליצור מסלולי בדיקה. האפשרות מעניקה לבודק אפשרויות הנחייה לאורך בדיקה מתוכננת ולאסוף נתונים בכל נקודת ציון. את המידע ניתן לעלות אל התוכנה לדביקה ודוחות של FLIR Thermal Studio Pro . קישור לרכישה והורדת התוכנה FLIR T SERIES

 תוכנה להכנת דוחות איתור

FLIR THERMAL STUDIO היא תוכנה להכנת דוחות איתור בעזרת התוכנה ניתן בכל מצב לעלות תמונות ולשמור אותן בענן של FLIR התוכנה מספקת לך יכולת אוטומציה לניהול נכון ויעיל מול הלקוח. מצלמה התרמית FLIR היא סוג של מכשיר הדמיה תרמית המשתמשת באור אינפרא אדום כדי לזהות חתימת חום. זה יכול לשמש אנשי מקצוע שצריכים למצוא נזילות בבניינים שלהם ולוודא שהתיקונים הושלמו. מצלמות תרמיות משמשות במגוון תעשיות. מתיקון מבנים ועד אינסטלציה.

הן יכולות לשמש לאיתור נזילות מים, וחדירת מי גשמים. העלות של מצלמות אלו משתנה בהתאם לתכונות ולדגם. מצלמה תרמית היא מכשיר המאפשר לאנשים לראות את חתימות החום של עצמים בסביבה. ניתן להשתמש בו למטרות רבות ושונות, כמו איתור דליפות גז ומעקב אחר אוכלוסיות בעלי חיים. עסקים כמו שימורה משתמשים במצלמות תרמיות כדי לעזור באיתור דליפות בבניינים. הם מסוגלים לאתר את מקור הנזילה ולוודא שהתיקון הושלם באמצעות סריקה מהירה מהמצלמה התרמית שלהם.

מצלמה תרמית מחיר

עלות מצלמה תרמית תלויה בסוג המצלמה ובמותג, קיימים מגוון מצלמות תרמיות במחירים זולים אשר מקור היצרן אינו ידוע או עמד בספק. מצלמות תרמיות מסוג זה יכולות לנוע החל מ 500 ש”ח וצפונה. מניסיוני האישי במכירות מצלמות תרמיות לאינסטלציה נתקלתי לא במעט מצלמות שהתמונה התרמית שלהן לא מדויקת ונתוני האובייקט שמצולם אינו אמיתי.

בשנים האחרונות נכנסו לא מעט מצלמות תרמיות לאינסטלציה הנמכרות ע”י ספקים שונים. מצלמות אלו יכולות להתאים אולי לתחום החשמל הבסיסי אך הן אינן מתאימות לאינסטלציה. כאשר אני בוחן את הלקוח היושב מולי בהצעת המחיר למצלמה תרמית FLIR, יש לי מספר פרמטרים חשובים אותם אני בודק לפני:

  1. האם הלקוח שיושב מולי רק נכנס לתחום האיתור נזילות?
  2. האם יש לו יכולת החזר השקעה מהירה על המצלמה?
  3. מהו הניסיון של הלקוח והאם צריך להציע לו את המצלמה התרמית הטובה ביותר או נכון להציע לו מצלמה בסיסית להתחיל לתר נזילות?
  4. בנוסף לתקציב הלקוח לרכישת מצלמה, האם יש ללקוח תקציב נוסף להקמת הקידום בנושא איתור נזילות ותשלום הוצאות שוטפות?
  5. מה הידע של הלקוח בתחום הפירסום איתור נזילות מים, מהן הביטויים שהוא מקדם, האם הוא נמצא בידיים טובות מול מקדם אתרים שלו?

לאורך השנים והניסיון הרב של חברת דנא זכינו להיות שותפים לטכנולוגיה הגבוהה ביותר הקיימת בעולם בתחום ולייצג באופן רישמי את חברת FLIR העולמית מצלמות התרמיות של FLIR יש קו מוצרים גדול המתבטא ביכולת שלנו להציע מצלמה תרמית במחיר המתאים ללקוח תוך כדי שמירה על מקצועיות בעבודה ויכולות המצלמה. מחירי המצלמות התרמיות של FLIR נעים בין 3000 אלף ש”ח ועד כ- 12 אלף בסדרת המצלמות הראשונה המתאימה לתחום האינסטלציה.

במצלמות התרמיות המקצועיות תמצא יכולות מהירות יותר של איתור, תוספים שלא קיימים בדגמים הקודמים להם שמעניקים למשתמש יכולת זיהוי גבוהה ומדוייקת הרבה יותר. מחירי המצלמות הללו מתחילים מסכומים של 18 אלף ש”ח וצפונה. מאתר נזילות מוסמך עם ניסיון שמגיע אלינו לשדרג את המצלמה או לרכוש מצלמה לצוות חדש ירכוש בממוצע מצלמה תרמית בסכום של 31 אלף ש”ח.

המחירים הם בהתאם לתאריך כתיבת מאמר זה וייתכנו שינויים בעתיד

רכישת מצלמה תרמית

 רכשת מצלמה?  קצת מידע שחשוב לדעת: 

כברירת מחדל, מרבית המצלמות מתאימות את סולם הטמפרטורה באופן אוטומטי. השתמשו קודם במצב זה, אך אל תהססו לקבוע את המידה באופן ידני. למצלמה תרמית יש מגבלת רזולוציה, זה תלוי בגודל הגלאי, העדשה והמרחק למטרה השתמשו במרכז נקודת הכלי כמדריך לגודל האובייקט המינימלי האפשרי והתקרבו במידת הצורך. הקפידו להתרחק מאזורים מסוכנים ורכיבים חשמליים חיים, היזהרו כשאתם אוחזים במצלמה כניצב היעד – אתם עלולים  להפוך למקור ההשתקפות העיקרי

בחרו אזור בעל פליטות גבוהה, למשל, אזור עם משטח מט, לביצוע מדידה באזור חפצים ריקים, כלומר בעלי נפח נמוך, עשויים להיראות חמים או קרים בסולם המצלמה, שכן הם משקפים בעיקר את הסביבה.  הימנעו מאור שמש ישיר על הפרטים שאתם מודדים  ניתוח נכון של תמונת אינפרא אדום דורש ידע מקצועי אודות היישום לייעוץ צרו איתנו קשר.

לפני שאתה רוכש מצלמה תרמית קרא את המאמר הבא: מצלמות תרמיות מה צריך לדעת לפני שרוכשים

תוסף לשיפור תמונה במצלמה התרמית

בעזרת ה-UltraMax ניתן להפוך תמונה תרמית לחדה יותר, התוסף מאפשר למשתמש להכפיל את יכולות הרזולוציה של התמונה התרמית באמצעות אלגוריתם מיוחד הקיים במצלמה התרמית. מה בעצם התתוף עושה, הוא מכפיל עד פי 4 את הרצולוציה של התמונה התרמית באמצעות הכפלת יכולת הפיקסלים. כך התמונה הופכת לחדה יותר וניתן לצלם במרחקים גדולים יותר. המצלמה לוכדת סדרה של תמונות תרמיות במהירות והופכת אותך לתמונה אולטימטיבית כאשר היא לוקחת מכל תמונה את הנקודות הטובות ביותר.

בשונה מנזילת מים מהרצפה או מהקיר בשל פיצוץ צינור מים, הרי שאיתור נזילת מים בגג אינה בעיה פשוטה.

חור קטנטן באיטום הגג מספיק כדי לגרום למים לחדור לתקרה. בנוסף, המים חודרים לתקרה מהיכן שנוח להם ביותר; הווה אומר, מקור הנזילה יכול להיות מקום אחד, בעוד שהנזילה לתקרה עשויה להתרחש במקום אחר, זאת בשל עיקרון “החיפוש אחר המקום הטוב והנוח ביותר לזרימה”, על-פיו פועלים המים הנוזליים. המרזבים הן מהנקודות הקריטיות המביאות לנזילת מים, ויש לשים לב לכך.

 כיול מצלמות אינפרא אדום פלייר

FLIR חברת פלייר מייצרת את המצלמות התרמיות שלה שיפעלו למדידות טמפרטורה הדמיה תרמית מדויקות, המצלמות תרמיות יוצאות ממפעל ההבית של פלייר מכוילות. חשיבות השמירה על מצלמה אינפרא אדום מכויילת בעזרת שירותי הכיול של FLIR חשובה מאוד, לשמירה על דיוק ואמינות באיתור נקודות חריגות תרמיות ושיוניי טמפרטורה.

מצלמת אינפרא אדום לא מכויילת לא תבטיח מדידות מדוייקות לכל דגמי המצלמות התרמיות של חברת פלייר, יש כיול ייחודי משמעותי,  חברת פלייר הקימה בתוך הארגון שלה צוותים מיומנים בתפעול המצלמות ללקוחות שרכשו – ארגון זה נקרא פלייר לאחר קנייה (Aftermarket by flir).

כל תפיקדו של ארגון זה בתחום חברת פלייר הוא לתפקוד שיא של המצלמות התרמיות ושיעניקו מדידות שיא מדוייקות ואמינות למשתמשי הקצה (הלקוחות הסופיים). לחברה תוכנית ייחודית לפיקוח וכיול בשם תוכנית 14 הנקודות התוכנית היא ייחודת לפיקוח ואיתור תקלות במצלמות עם 14 נקודות המתייחזות בטמפרטורות מכויילות מידי שנה ונמסרות למעקב למכון המחקר הלאומי לתקנים וטכנולוגיה (NIST)

כשמה כן היא לתוכנית 14 נקודות לבדיקה:

  1. בדיקת שטח מלאה
  2. כיול ויידור לייזר,
  3. איפוס ושיפור טכנולוגיית MSX
  4. בדיקת חיבורי הכבלים ותקינות כולל המחשב האישי
  5. ניקוי עינית ובדיקת מצב אופטי
  6. שידרוג תוכנת המצלמה התרמית לעדכון זמין אחרון  תיקון תקלות קלות שנוצרו במהלך השימוש
  7.  השוואת טווח טמפרטורה לאחידות התמונה
  8.  ווידוא כיול עדשות נוספות – כולל עדשות מיוחדות
  9. בדיקת פיצוי טמפרטורה של הסביבה לפי הצורך
  10. .וידוא שהכיול עומד בתנאי מפרטי המפעל
  11. במידה והמצלמה התרמית מיועדת – וידוא כיול עד 1500 מעלות
  12. ביצוע נוהל בדיקה מאודר לאיכות בסטנטרטים המחמירים ביותר של פלייר
  13.  הטמעת תווית כיול מאושרת עם תאריך יעד לכיול הבא
  14. בסים תהליך הכיול חברת FLIR מספקת תעודת כיול מורחבת כולל אופציה לקבלת תעודה עם הערכים שנמדדו)

תהליך כיול זה אינו כולל חלקי חילוף או עבודה הנדרשת כדי לעמוד בתקני הכיול התהליך אינו כולל כיול עדשות או פליטר ספייר

איתור נזילות מצלמה תרמית

נזילות מים וחדירות לחות יכולות לגרום נזק קשה לבית או לבניין, נזילות וחדירת מים ולחות יכולות להיות קשות לזיהוי עד שכבר מאוחר מידי והנזק הגדול כבר נגרם.. באמצעות מצלמה תרמית לאיתור נזילות ובתנאים הנכונים ניתן לאתר נזילות מים נסתרות ולחות מבלי להזדקק לשבירת קירות ומרצפות.

ישנם מקורות רבים של רטיבות ובנייה, כולל לחות בכל עונות השנה,עיבוי, נזילות בצינור, גשם וכד’ ואפילו אנשים ובעלי חיים נושמים. בדרך כלל רמת לחות נמוכה היא בסדר, אך נזילות או עיבוי כבד עלולים לגרום לבעיות חמורות. מצלמה תרמית אינה יכולה לראות לחות בקירות, אך היא יכולה לגלות הבדלי טמפרטורה ודפוסים עדינים החושפים את קיומם של מים.

דפוסי לחות  לחות במבנים מתפשטת בדרך כלל בתבנית מזוהה , תלוי במקום הימצאות המים קירות –  צורה משולשת מלמעלה למטה הנוצרת כאשר מים מתפשטים כלפי מטה

תקרה – צורה אמורפית, לא מבנית עם שטחים של חומר רטוב, לח ולחות שמתפשט החוצה בטמפרטורות שונות

שיטפון – מים בין קירות לבידוד וברזי הקיר

צינור מים חמים מופיע דליפות כאזור חם

לחות היא אחת הנושאים הקשים ביותר לאיתור בבניין – הם עדינים וקל לפספס עד שהמים יטפטפו מהתקרה .

סוגי עדשות למצלמה תרמית

מצלמות מסדרת FLIR TXX מגיעות עם עדשות מתחלפות המאפשרות למשתמשים להתאים אישית את שדה הראייה שלהם ואת רמת הפירוט שהם יכולים לצלם תמונות תרמיות. להלן כמה סוגי העדשות הנפוצים ביותר הזמינים עבור מצלמות אלו:

עדשה רחבה: לעדשות אלו שדה ראייה רחב יותר והן אידיאליות ללכידת תמונות תרמיות של אזורים גדולים או עצמים ממרחק קצר. הם משמשים בדרך כלל בבדיקות מבנים, שם ניתן להשתמש בהם כדי ללכוד תמונות של חדרים או מבנים שלמים.

עדשת טלפוטו: עדשות אלו יש שדה ראייה צר יותר ויכולות לצלם תמונות של עצמים או אזורים ממרחק גדול יותר. הם משמשים בדרך כלל ליישומים תעשייתיים, שבהם ניתן להשתמש בהם כדי ללכוד תמונות של מכונות וציוד ממרחק בטוח.

עדשת מאקרו: עדשות אלו נועדו ללכוד תמונות תקריב במיוחד של עצמים או אזורים קטנים, עם רמת פירוט גבוהה. הם משמשים בדרך כלל ביישומי מחקר ופיתוח, שבהם ניתן להשתמש בהם כדי ללכוד תמונות תרמיות של רכיבים קטנים או אלקטרוניקה.

עדשת זום: ניתן לכוון עדשות אלו כדי לספק רמה משתנה של הגדלה, המאפשרת למשתמשים להתקרב או להתרחק על אובייקט או אזור כדי ללכוד תמונות תרמיות עם רמת פירוט גבוהה יותר. הם משמשים בדרך כלל ביישומים שבהם משתמשים צריכים לצלם תמונות של עצמים במרחקים או בהגדלות שונות.

בסך הכל, סוגי העדשות השונים הזמינים עבור מצלמות מסדרת FLIR TXX מאפשרים למשתמשים להתאים אישית את המצלמה שלהם כדי לענות על הצרכים הספציפיים שלהם וללכוד תמונות תרמיות ברמת הפירוט והדיוק הנדרשים ליישום שלהן.

מאמרים שכדאי לקרוא...