מכונת הברגות משמשת לחריטת הברגה על צינור ברזל או נירוסטה. כיום צנרת ברזל מיועדת לשימוש להולכת מים ואוויר בביתי אב, מפעלים, מוסדות וכד’.

יתרונות צנרת ברזל

היתרון בצנרת ברזל הוא שתהליך המחזור שלו ארוך יותר והוא טוב יותר לסביבה. כאשר עובדים עם מכונת הברגות אחת הנקודות הכי חשובות לעבודה היא דיוק וזרימת תהליך הייצור כדי שהעבודה עם מכונת הברגות תזרום ולא תעכב את מהלך העבודה ישנם מספר פרמטרים חשובים:

בקים למכונת הברגות – בכל מכונת הברגות מצורף סט של 4 יחידות בקים יציקת ברזל שבקצהו שיניים לחריטת ההברגה על הצינור ברזל. בקים תקינים ואיכותיים מקוריים או תואמים חשובים מאוד לתהליך, מספיק שן אחת באחד הבקים שההברגה לא תצא מדויקת

ראש תברוג – ישנם 2 ראשי תברוג אוטומטי וידני ראש הברגות אוטומטי – לאחר מספר מדויק של מעגלי חריטה על הצינור, הראש יצא מנעילה בעזרת פין מובנה על הראש תברוג שיקפיץ את נעילת הבקים במידה המדויקת של אורך ההברגה

ראש הברגות ידני – השיטה עם ראש תברוג ידני דומה מאוד לאוטומטי במקרה של ראש ידני על מפעיל מכונת ההברגות לנעול באופן ידני ולשחרר בזמן את נעילת הבקים בהגיעו לאורך החריטה הרצוי

שמן הברגות – חשיבות שמן הברגות סמיך במידה התקינה חשובה מאוד. שמן הברגות לא איכותי או שימוש בשמן לא ייעודי ליצור הברגות יגרום לחימום יתר של הצינור מה שיכול לגרום לעיוות ושריפת החריטה על הצינור. מקרים חמורים היכולים לגרום לחלודה מוקדם מהצפוי בחיבור הצינור לקו מים חי. שמן הברגות איכותי בעל סמיכות תקינה ישמור גם על אורך חיי הבקים לטווח ארוך יותר.

דקה של שיעור היסטוריה

החל מהמאה ה-17 נעשה שימוש בצינור ברזל השימושים העיקריים היו להולכת מים, ביוב וגז. צינור ברזל יכול להישמר גם 100 שנה בתחזוקה נכונה, ניתן לראות צנרת ברזל שמתוחזקת עוד מהמאה ה-17 במזרקה המפורסמת בוראסיל.

ברזל מול פלסטיק

כיום ניתן לראות יותר ויותר צנרת להולכת מים בבתי אב ותשתיות עירוניות צנרת פלסטיק כגון מולטיגול MULTIGOL , אס-פי SP, פקס-גול PEX ועוד… צנרות פלסטיק אלו הן טכנולוגיה ישראלית, חברת גולן צנרת משווקת בישראל ומייצאת את מוצריה במספר רב של מדינות בעולם.

בצנרת ברזל זרימת המים נשמעת פחות מצנרת פלסטיק חסרונותיה מול הפלסטיק ועכב האכילס של הצנרת ברזל הוא החלודה והקורוזיה ניסיונו בתחום האינסטלציה נחשפתי למצבים בהם ישנם פיצוצי צנרת ונזילות מים באחד החדרים בביתי אב ולא ניתן להחליף את צנרת הברזל הישנה מסיבות שונות.

ומכאן לשאלה האם מותר לחבר צנרת פלסטיק עם ברזל התשובה היא כן, לתשובה זו ישנם מספר פרמטרים חשובים שכל אינסטלטור מקצוע יודע בעת חיבור בין צינור ברזל לאביזר פלסטיק וההיפך חשוב להגן על ההברגה עם פישתן ועליו טפלון הכמות אינה חשובה כמו מספר הסיבובים הנכון ויצירת ליפוף קוני מהצד המרוחק לאביזר לכיוון האביזר.

נקודה חשובה שיש לשים לב אליה במקרה של החלפת חלק מהצנרת בבית כאשר ישנה צנרת ברזל ישנה בבית סביר להניח שיהיה בתוך הצנרת חלודה, הצינור חלש יותר מהשהיה חדש ולכן פגיע יותר לזעזועים נסה להימנע כמה שיותר מזעזעים בצנרת בעת העבודה על הצנרת לאחר התקנת הצנרת דאג לא לפתוח את הברז הראשי “במכה אחת” כדי לא לגרום לזעזוע – צינור פלסטיק חדש יזרים את המים בלחץ מים גבוה יותר ואולי הצנרת ברזל תתקשה לעמוד במלחץ מים גבוה במכה אחת

קורוזיה \ חלודה בצנרת ברזל

לגבי חלודה שנוצרת בצנרת ברזל אין הרבה מה לעשות. מניסיוני האישי ולאחר התייעצות עם בעלי מקצוע בתחום הפעולות שאני ממליץ עליהם: חברו סנן מים בברז הראשי של הבית – השתדלו לנקות אותו בתחילה לעיתים קרובות שימו לב מדי כמה זמן המסנן נסתם, שטפו אותו מידי פעם, והחליפו בעת הצורך פתחו 2-3 ברזי מים בלחץ מקסימלי – לא לשכוח להסיר את החסכם בזמן ביצוע פעולת ניקוי אחרת חלקי החלודה יכולים להיתפס ולא לזרום אל מחוץ לקו המים.

איזו מכונת הברגות יש בשוק?

מותגי מכונות הברגה המוכרים שקיימים כיום בשוק הם: ריג’יד הנמכרת ביותר COMPACT 300 המותג ריג’יד משווק ע”י הנציגות שלהם בישראל (ארגנטולס) דרך בתי מסחר נבחרים מניסיוני בשוק הישראלי נתקלתי לא מעט בבעלי מקצוע שמעוניינים לשדרג את מכונת ההברגות שלהם מהמותג ריג’יד – יאמר לזכותם שמי שמשדרג את המכונה לרוב זה לאחר 20 שנה ואף יותר . עמידות המכונות של ריג’יד לטווח הארוך מושך בעלי מקצוע שמחפשים שקט נפשי באמינות המוצר ועמידתה לאורך שנים.

המותג ריג’יד הוא המותג היוקרתי ביותר בתחום ומי שמחפש מכונה בתקציב של עד 15 אלף לא ירכוש מהמותג (יש מצבים בהם בעלי מקצוע קיבלו פרויקט לעבודה עם צנרת ברזל והם אינם מעוניינים להשקיע במכונת הברגות לטווח ארוך. במידה ואתה שוקל לרכוש מכונת הברגות עם שקט מכאני, שירות תיקונים מהיר ואיכותי..ריג’יד זו התשובה מכונת הברגות אסדה – מותג יפני מדוייק בשנים האחרונות רואים את המכונות של אסדה בשוק הישראלי תופסת תאוצה ואף עוקפת מתחרים ותיקים.

ניסיוני האישי עם המכונה התחיל מספר שנים קודם כשפגשתי לראשונה את סמנכ”ל השיווק של היבואנית והחלטנו ביחד להחדיר את המותג בשוק – כמובן שהמכונה עברה כמה ניסיונות לבחינה והשנים אומרות שהמכונה אמינה חזקה במחיר משתלם, ואחד הנקודות החשובות שירות תיקונים מהיר.  רוטנברגר – מותג גרמני כמו של המותגים הגרמנים המצליחים בעולם חברת רוטנברגר היא בין החברות הגדולות בעולם בתחום האינסטלציה עם השני התאגיד הענק רוכש עוד ועוד חברות בתחום.

רקס – הוותיקה הבלתי נשכחת

המכונות הברגה של חברת רקס, מותג בלתי נשכח שתפסו היום את מקומו רוטנברגר ואסדה רקס יצרה לעצמה שם טוב בשוק הישראלי בזכות שימוש נוח, אמינות ועמידה בעבודה מאסיבית המותג דנא משווק את כל המוכנות – דבר איתנו נתן לך המלצה חשוב להיזהר ממכונות הברגה סיניות, עדיין לא נתקלתי במכונת הברגות סינית שעושה עבודה ותאמינו לי שאם יש אביא בעצמי מכונות.

הבעיה שלהם בעבודה מאומצת נוצר להם בקה בגוף ומשבית את המכונה. קצת על עצמי – אבי גומרי, ד.נ.א כלי עבודה לאינסטלציה את הניסיון של בעבודה עם מכונת הברגות העברתי בילדותי בבית המסחר של אבי רפי הבעלים של חברת האם של “דנא”- שאנ שיווק אינסטלציה בע”מ בעבר תחום ההברגות היה חזק יותר וכבית מסחר מציעים לאינסטלטורים את השירות של ניפלים מג’ לפי מידה ועבדכם הנאמן העביר לא מעט שעות בתור ילד לאחר מכן את הניסיון העברתי יחד עם אינסטלטור ותיק בשטח שהסכים לקחת אותי כשותף במספר פרויקטים על מנת שאלמד את העבודה.

כאן אוכל לומר מה לדעתי חשוב לאינסטלטור בעבודה עם מכונת הברגות בקים איכותיים – אורגינל או תואם באיכות טובה – כשבקם לא איכותיים השיניים נשחקות מהר ואף נשברות וההברגה לא יוצאת חלקה. מעבר שמן נקי חלק ותהליך החלפת צינורית קלה ועם זה מגיע גם השמן שצריך להיות סמיך במידה הנכונה, שמן לא איכותי נשרף מהר ושורף את ההברגה

לסיכום

אם אתה מחפש מכונת הברגות איכותית במידה סבירה לעבודה מאסיבית. עם שירות תיקונים מהיר וחלקים בהשקעה נמוכה – צור איתנו קשר בעייני חשיבות איכות המכונה ומהירות השירות של מעבדת המותג חשובה לי לא פחות. במידה ויש לך שאלות נוספות אתה מוזמן ליצור איתי קשר בנייד האישי 050-7498495

כותב המאמר:

אבי גומרי בעלים של המותגים
דנא יבוא ושיווק כלי עבודה לאינסטלציה
ודוד טכנלוגיות נציגת חברת FLIR בישראל

מוצרים שיעניינו אותך...

סוף התצוגה

סוף התצוגה

מאמרים שכדאי לקרוא...