איתור תשתיות הינו שירות מקצועי הניתן לבעלי עניין אשר מעוניינים לעשות שינויים במרחב מסוים אשר בו עלולות להימצא תשתיות. החל מיוזם נדל”ן חדש באזור מסוים, שינוי מתווה כביש או מדרכה, הוספת תשתיות חדשות שיפוץ תשתית קיימת.

מהן תשתיות המצויות במרחב הציבורי שלנו?

אנו עוברים לידן ויותר נכון מעליהן בכל יום מבלי לדעת שהן קיימות , עמוק באדמה בעמוק של מטר ועד 30 מטר.

• התשתיות הנפוצות ביותר הינן: צנרות מים מערכת הביוב אשר נמצאית כ 6 מטרים בעומק האדמה ומוליכה צינורות בקוטר משתנה אשדר מוביל מי שתיה וביוב במרכזי הערים והכבישים.

• תשתיות נוספות קווי תקשורת אותם הטמינו בעומק של 1.5 , קווי טלפון בחלק מהמקומות, סיבים אופטיים אשר לאט לאט כובשים את המרכז ומשפרים את התקשורת מחשבים.

• תשתית כבי תאורה

• כבלים חשמליים

• כבלי תקשורת שונים אילו שירותים ניתן להזמין במסגרת איתור תשתיות ב 2019 איתור תשתיות כשמו כן הוא – מתייחס לכל אותן תשתיות שהוזכרו למעלה ויותר.

האיתור עצמו מתרחש במספר רבדים:

• מיפוי הקרקע – באמצעות תוכנת מיפוי _(לרוב אוטוקאד) בקנה מידה משתנה בהתאם להזמנת השירות.

• איתור התשתיות מתכתיות או כבליות (תשתיות מתכתיות או אחרות) – גילוי ומיפוי תשתיות מתכת

• סריקה לאיתור תשתית קיימת – מיפוי של קרקע בעלת תשתית קיימת

• חשיפת קרקע לאיתור תשתית קיימת במקום קידוח אילו מכשירים מומלצים ומובילים בקטגוריית איתור תשתיות? גלאי מתכות – detector לצורך גילוי ואיתור משתמשים לרוב בציוד אלקטרומגנטי מעין גלאי מתכות משוכלל הפועל על תדרים מסוימים בטווחים קצרי יחסית בין 50 – 200 קילו הרץ בעל מרווח סטייה של עד כ 35 ס”מ בעל תצוגת LCD משוכללת וברורה, ניתן כמובן לשליטה מרחוק ע”י איש מקצוע.

ניתן להעביר באמצעותו את המידע ע”י שימוש בבלוטות’ (bluetooth) למכשירים תומכי GPS. רדאר לאיתור תשתיות שאינן מתכתיות רדאר משוכלל הפועל בתרדים ארוכי טווח של 250 – 700 מגה הרץ באמצעות גלים אלקטרומגנטיים עד ל 6 מטר עומק קרקע. הרדאר יכול לנוע במהירות של 9 קילו מטרים על פני הקרקע, בעל תצוגת מסך משוכללת גם בצבע. אפשרות לזום *4 זיכרון קשיח כמו לפטופ עם ראם 512 מתפקד על מערכת ווינדוס 2000 ומעלה.

במשקל כולל של 33 ק”ג. מערכות פינוי ושאיבת עפר מערכת המיועדת לחסוך בקדיחות מיותרות ושבירת הקרקע. בעלת צינור בקוטר של עד כ 1.10 מטרים באורך של עד כ 60 מטרים ובעל גמישות מירבית המתאים עצמו לכל טוואי של שטח. המערכת מצוידת בחיישנים פילטרים ומערכת בעלת שסתום המיועד לשמור על בטיחות התשתיות בקרקע ולהפריד בין חלקים שאינם עפר. בעל פילטר אוויר משוכלל הניתן לשטיפה וניקוי, בעל זרוע אופטית לשאיבה עם קיבולת של 800 – 1200 גלונים. מערכת לחץ מים הפועלת ב 3,500 PSI משאבה. מערכת המים בעלת מנגנון אנטי קפיאה לעבודה בתנאי קור קיצוניים.

מאמרים שכדאי לקרוא...