איתור נזילות מים בגז איתור נזילה בצנרת החבויה במבנה היא מהבעיות המורכבות יותר שיכולות להיות לאינסטלטור. איש מקצוע בתחום ידע לאתר את הנזילה ביעילות ובמהירות, תוך צמצום הנזק הפוטנציאלי למינימום האפשרי.

טכנולוגיות שונות שנכנסו לאחרונה לשוק מאפשרות לאנשי מקצוע לאתר את הנזילה באופן מדויק ויעיל, ללא צורך בהרס המבנה. בנוסף למצלמות תרמיות ומד לחות לאיתור נזילה איתור נזילות בגז – איך מתבצע? איתור נזילות מים בגז הפך לפופולארי ביותר בשנים האחרונות בתחום האינסטלציה.

הטכנולוגיה המתקדמת שפותחה מאפשרת לאתר את מקור הנזילה עם מינימום נזק והרס

וכך בעלות כוללת שאינה גבוהה. השלב הראשון באיתור נזילה בעזרת גז: גז מוכנס אל צנרת המים של הבניין או הדירה (גז שאינו נפיץ או דליק, אינו סוכן לבריאות ואינו פוגע בצנרת). חיישן גז לאיתור נזילות יאפשר לגלות מהיכן מגיע הגז ולהגיע לרדיוס של סנטימטרים בודדים מנקודת הדליפה).

שימוש בגז לאיתור נזילת מים בשטחים פתוחים יכול גם לאתר נזילות בחורים שונים, כגון פלסטיק, בטון ומתכת. הטכנולוגיה בשירות האינסטלציה נכון שגם בעבר הצליחו לאתר מקורות נזילה או רטיבות בקיר, אולם הציוד ששימש היה פרימיטיבי ומסורבל, שגם גזל זמן יקר וכסף רב לביצוע עבודות ההרס, התיקון והשיפוץ שלאחר מציאת הנזילה.

בעבר, גם אינסטלטור מקצועי היה נדרש לעתים לשבירת קירות

כדי להגיע לחלק הבעייתי בצנרת; שיטת עבודה זו דרשה גם התערבות של איש שיפוצים. המצב כיום הוא שונה, שכן באמצעות ציוד מתקדם ניתן לאתר את מקור הבעיה תוך דקות ספורות, מבלי לבצע שבירה והרס מאסיביים – והכל ביעילות ובמהירות. מתי נשתמש בחיישן גז לאיתור נזילה? נשתמש בחיישן למקרים בהם לא ניתן להבחין בנזילה (למשל, בצינור תת קרקעי). המכשיר מסוגל לאתר נזילות עד עומק של 12 מטרים. ניתן להשתמש במכשיר גם בבדיקות איטום גגות, מבנים ומרתפים. החיישן יכול לאתר נזילות מים בצינורות ראשיים ובצינורות גדולים אחרים.

מה עוד כדאי לדעת בנושא איתור נזילות באמצעות גז הגז המשמש בהליך זה אינו מזיק לסביבה ולאדם. מולקולות הגז קלות ממולקולות של המים, מה שמאפשר את איתור מקור הנזילה. מכשיר האיתור מסוגל לבצע ניתוח נתונים שיאפשר גם איתור של דליפות זעירות, ביעילות ובדיוק. זוהי שיטה מוכחת גם במצבים בהם מצלמת חום לא הצליחה לבצע את האיתור, במקרים בהם הבעיה נמצאת בצנרת המים הקרים, או כאשר יש קירות כפולים.

שיטת האיתור מייתרת את הצורך בשבירת קירות ובהסבת נזקים למבנה. מדובר בשיטה יעילה לאיתור נזילה בשטחים פתוחים. על מנת להבטיח איתור מדויק של מקור הנזילה, על הפעלת מערכת האיתור להתבצע על ידי איש מקצוע מיומן ומנוסה, המכיר על בוריו את התחום. עדיף לא להתפשר בעניין הזה ולוודא שאנשי המקצוע שאתם מזמינים מכירים את המכשור ודואגים להתעדכן כל הזמן בחידושים הטכנולוגיים בתחום זה.

מאמרים שכדאי לקרוא...