כיצד לכייל מצלמה תרמית? כיול מצלמה תרמית היא תהליך הקישור בין מה שהמצלמה רואה (קרינת אינפרא אדום) עם טמפרטורות ידועות, כך שהמצלמה יכולה למדוד במדויק את הקרינה שהיא מגלה. כל מצלמה מכוילת לפי מפרטי היצרן.

אך לאורך זמן

הזדקנות רכיבים אלקטרונים עלול לגרום לשינוי הכיול וליצירת מדידות טמפרטורה לא מדויקת. בעלי מקצוע בתחום האינסטלציה, חשמל הבדק ועוד אינם מודעים למשמעות הכיול של המצלמות מכיוון ששוק זה של המצלמות התרמיות העביר את הידע עד היום העניק שירות טכני עד לנקודת המכירה , השאלה האם אתה יכול לכייל את המצלמה בעצמך לא נשאלה.

למרבה הצער

לא ניתן לכייל את המצלמה של פלייר בישראל מכיוון שאין לנו את הידע הטכני והאמצעים לכייל את המצלמות וחברת פלייר מעדיפה שהכיול ייעשה בדייקנות כמו שהיא יודעת. לכן, מידי שנה מומלץ לשלוח את המצלמה לכיול תלוי באופן השימוש ובחשיבות דיוק האיתור.

כדאי להבין מדוע הכיול נעשה בחברת האם של המצלמה ואינו ניתן לכיול בכל מקום. אופן הכיול של המצלמות במעבדה כיול מצלמות תרמיות מתבצע במעבדה המיועדת לכך עם מספר גדול של מקורות ייחוס של גוף שחור. הנקראים נוגדנים שחורים, נוגדנים אלה הם גופים פיזיים בעלי אמינות גבוהה במיוחד הסופגים את כל הקרינה האלקטרומגנטית.

מקור ההתייחסות לגוף השחור מסודרים במעבדה בחצי מעגל ומוגדרים מראש לטמפרטורות שונות. המצלמה התרמית מכוונת בעזרת זרועה רובוטית לכל מקור התייחסות (גופים שחורים) בזה אחר זה. הטמפרטורה שמתקבלת במצלמת אינפרא אדום נלכדת ע”י תוכנת כיול ועל פי מודל פיזיקלי הערכים מתוכנתים לאורך עקומה במשוואה. לאחר שנתונים אלו מתקבלים בתוכנה, הם נטענים במצלמה ומכיילים אותם כדי להבטיח שהם עומדים במפרטי הדיוק.

אומנם לא קל לשלוח את המצלמה בכל שנה ולכן רוב בעלי המקצוע נמנעים מכך, לשם כך ניתנת האפשרות לבצע בדיקת כיול בעצמך. איך לבצע בדיקת כיול בעצמך? המבחן האמיתי הראשון הוא אם אתה משיג תוצאות מדויקות סימן שהכיול של המצלמה שלך במצב תקין. אך ,זכור שבדיקת כיול בעצמך אינה מבטיחה כי המצלמה מכויילת במדויק.

בדיקת כיול מבוצעת ע”י מדידת יעדים עם טמפרטורות ידועות

ההשוואה בין הידוע לעומת הטמפרטורה שנמדדה (ניתן להשתמש במים רותחים ובקרח) מים רותחים יעלו לטמפרטורה של כ-100 מעלות – וודא שהמים רותחים מספיק (בעבוע העולה מלמטה אינו מספיק) שמור על העדשה ודא שעל פני העדשה לא נוצר אידוי. קרח קח קוביות קרח הישר מהמקפיא כדי שהקרח ימס ערבב עם מעט מים, הגדר את רמת הנפח של המצלמה על 0.96 והצב אותה מעל פני המים כדי לבצע מדידה של הטמפרטורה.

עיין במדריך שקיבלת עם המצלמה

לדגגמא: אם דיוק המצלמה התרמית שלך הוא 2+/- כל קריאה צרכה להיות בין 102 ל-98 מעלות במים רותחים אז האם זה נכון לשלוח את המצלמה שלי לכיול בכל שנה? בדיקת הכיול שתיארנו בתחילת המאמר היא דרך טובה לבדוק אם המצלמה התרמית שלך מכויילת. אך, אין זה אומר בוודאות שהמצלמה שלך מכויילת. ללא תחזוקת המצלמה וכיול נכון לא ניתן יהיה להבטיח מדידות מדויקות עקבו אחר הפרסומים הנוספים שלנו ותמצאו דרכים נוספות לתחזק את המצלמה התרמית שלכם.

מאמרים שכדאי לקרוא...