תשתית האינסטלציה

וודאו שהעבודה נעשית כנדרש מאוד קל להטיל אחריות על נושאים שונים לשלל אנשי מקצוע, לשכוח מהם, ולצפות שהם ייעשו על הצד הטוב ביותר. אך בסופו של עניין, אתם אלו שתתגוררו בבית ותאלצו להתמודד אם יתעוררו אילו בעיות במערכות שלו.

לפיכך, כדאי לעקוב אחר אופן ההרכבה של מערכות חשובות בבית כמו תשתית האינסטלציה, ולוודא שהן נעשות באופן הטוב ביותר. במדריך הבא תוכלו לגלות את כל הדברים החשובים בנוגע לתשתית האינסטלציה, וכך תוכלו להבטיח מעקב נכון אחרי ההרכבה של התשתית שתחסוך תקלות וכשלים רבים בעתיד. תיאום ציפיות עם מתקין התשתית ישנם היבטים חשובים בתשתית האינסטלציה שאתם, כאנשים שאינם עוסקים במקצוע, לא חושבים עליהם כלל, לפחות לא לפני שהבעיות מתחילות לצוץ.

בדקו את היחס של המתקין של מערכת האינסטלציה אל הנושאים הבאים

כיצד הוא עומד לטפל בהם והאם הוא עומד לכלול את כולם כחלק מעבודתו. כך תוכלו לוודא שהתשתית שתורכב בביתכם החדש תעמוד בציפיות שלכם ממנה ותתפקד באופן הטוב ביותר. כלים סניטריים: לא כל האינסטלטורים כוללים כחלק מעבודתם את הרכבת הכלים הסניטריים בבית.

כך, אתם עלולים להגיע למצב שהמערכת מותקנת כהלכה, אך כאשר הכיורים, הברזים ושאר הכלים הסניטריים אינם מחוברים. וודאו שהמתקין כולל את ההתקנה של הכלים הסניטריים כחלק מעבודתו, ושהדבר מצוין בחוזה שלו. לחצו כאן לפרטים אודות מכופף צינורות העדפה של צינורות רציפים על פני חיבורים: בדקו מהו היחס של מתקין התשתית כלפי השימוש בחיבורים, במיוחד כאשר מדובר במערכת צינורות פלסטיק.

ככל האפשר, מומלץ תמיד להעדיף צינורות רציפים מאשר צינורות מפותלים ומלאים בחיבורים. החיבורים הללו הם מקור לנזילות, ומזעור של הכמות שלהם תגן על הבית ועל התשתית ותמזער את כמות התקלות שעלולות לצוץ בהם. שימוש בבידוד תרמי: אחד מן הכשלים הנפוצים של תשתית האינסטלציה אשר אנשים נוהגים להזניח, הוא ההיעדר של בידוד תרמי עבור הצינורות הדורשים זאת. הצינור העיקרי בו מדובר הוא הצינור היוצא מן דוד השמש או מן הדוד החשמלי אשר מזרים את המים החמים.

המים הזורמים בצינור עשויים להתקרר

בעיקר בחודשי החורף, כתוצאה מן הטמפרטורה של הצינורות בהם הם עוברים ושל סביבת הצינורות. ניתן להימנע מכך בפשטות באמצעות שימוש בבידוד תרמי עבור הצינורות הללו, שיבטיחו שהטמפרטורה של המים תישמר לאורך זמן ארוך יותר ללא תלות בטמפרטורה החיצונית לצינור. אישור מהנדס ניתן לחשוב שעניין תשתית האינסטלציה נפרדת לחלוטין מהיבטים אחרים של בניית הבית, כמו המבנה ההנדסי שלו, אך אין זה נכון.

הצנרת חולקת את מקומה בצינור עם אלמנטים הקשורים להנדסת המבנה, כאשר חלקם נועדו לקבע את הבית אל הקרקע ולתת לחץ נגדי לעומס שמופעל כלפי קירות הבית. האלמנט העיקרי שעלול להתנגש עם צנרת האינסטלציה, הוא קורות הקשר. קורות הקשר הן הקורות אשר מחברות את כל הכלונסאות אלו לאלו – כאשר כלונסאות הם העמודים המוחדרים אל הקרקע וכך מקבעים אליו את הקירות.

מיקומי ההנחה של קורות הקשר ושל הכלונסאות

מיקומי ההנחה של קורות הקשר ושל הכלונסאות הם תוצאה של חישוב הנדסי הלוקח בחשבון את הלחצים שעשויים להיות מופעלים כלפי המבנה, וכך, שילוב של אלמנט נוסף שאינו נכלל בחישובים עלול לפגוע ביחסי הכוחות. יש להתייעץ עם המהנדס לגבי המיקום של תשתית האינסטלציה בקירות ולקבל ממנו אישור לגביהם – רק כך ניתן להבטיח שכל היבטי הבנייה יתפקדו כראוי ולא יכשילו זה את זה.

בדיקת הצנרת לפני הכיסוי הצנרת מיועדת לעבור בתוך הקירות והרצפה, וכך, אם תתעורר בה בעיה, פעמים רבות יהיה צורך לפתוח מחדש את הקיר או את הרצפה. הדבר הגרוע והמעיק ביותר שיכול לקרות, הוא שיתגלה כשל בצנרת בשימוש הראשוני, לאחר שהקירות ורצפות כוסו כבר. כדי להימנע מכך, מומלץ לבדוק את הצנרת עוד לפני מילוי הבטון, כיסוי הטיח והריצוף של הרצפה.

יש למלא את הצנרת במים וכך גם לבדוק את לחץ המים וגם לוודא שאין נזילות או פגיעות בצנרת. סמנו את מיקום הצנרת גם במהלך הבנייה וגם בתהליכים מאוחרים יותר ועתידיים, יש צורך לדעת בדיוק היכן נמצא הצנרת בתוך הקירות. כך, אפשר להימנע מהסכנה בה איש מקצוע ייפגע בטעות בקווי הצנרת ויגרום להם לנזק. ניתן לעשות זאת באמצעות סימון עצמאי של מיקום הצנרת, אפילו באמצעות צילום.

צלמו את הצנרת לפני שהיא מכוסה

תוך שימוש בנקודת ייחוס כלשהי, כדי שאחר כך תוכלו לשחזר את המיקום המדויק של הצנרת מבעד לקירות ולרצפות – וכך תוכלו להזהיר בעלי מקצוע בעתיד הקרוב והרחוק מפגיעה בצינורות. לחצו כאן לפרטים אודות חומר לפתיחת סתימות בצנרת התקנה נכונה של בור הביוב בין השלבים האחרונים של התקנת תשתית האינסטלציה היא ההתקנה של בור הביוב בחצר. עם זאת, השלב הזה לרוב מתרחש לפני שלבי העיצוב והבנייה הסופיים של הבית, ובמיוחד של הגינה, ולכן יש צורך להקדים כמה צעדים ולנסות לצפות כיצד תיראה הגינה כדי להתאים לה את בור הביוב.

לסיכום

יש לציין, שבור הביוב מחויב בתקן מיוחד, ולכן יש צורך כה חשוב לתכנן באופן נכון את ההנחה שלו – כך ניתן להימנע מסיבוכים עתידיים. שימו לב לנקודות הבאות: המיקום של בור הביוב: וודאו את המיקום המדויק של בור הביוב, כדי שתוכלו להתחשב בו כאשר תעצבו את הגינה והחצר. גובה בור הביוב: תכננו מראש את הגובה המיועד לחצר, כך שתוכלו להתאים את בור הביוב לגובה הזה, וכן כדי שתוכלו להתאים את הקוטר של הבור לגובה שהוא דורש. קוטר בור הביוב: דאגו לוודא שקוטר בור הביוב מתאים לגובה שלו מבחינת התקן הקבוע בחוק – התקן קובע בדיוק מהו הקוטר הנדרש עבור כל גובה של בור ביוב. לחצו כאן בחזרה לדף הבית

מאמרים שכדאי לקרוא...