בניגוד למטלות נפוצות שקשורות לבית שלנו, ההרהור בשאלות שנוגעות להחלפת הצנרת לא נפוץ במיוחד. אולי זה בגלל שהיא נסתרת מהעין, או משום שמדובר במלאכה סבוכה ורבים מעדיפים להדחיק אותה, ואולי זה באמת בגלל שאין מודעות לנושא. אך עדיין, הבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הצנרת הביתית היא השקעה חשובה מאוד, שמסייעת לנו לבסס נוחות ובריאות בשגרת היום יום.

ההחלטה האם להחליף את הצנרת, והתשובה לשאלה מתי לעשות זאת יכולות להיות חד משמעיות, אם רק נדע לזהות את הרמזים שיאותתו לנו שאנו נמצאים ברגע הנכון. מכיוון שמדובר במשימה מורכבת (אך לא בלתי אפשרית), יש לבצע אותה בזמן הטוב ביותר, באופן שימנע מאתנו סיבוכים מיותרים. אז אם מעניין אתכם לגלות עוד על הנושא החשוב הזה, אנחנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו למאמר הבא. יחד נגלה מהם שלושת התרחישים הנפוצים שנוגעים להחלפת צנרת, וניתן לכם גם לא מעט טיפים חשובים ליום שאחרי.

מתי צריך להחליף את הצנרת?

החשיבות של החלפת צנרת

כפי שכבר השתמע מפתיחת המאמר, הפעולה של החלפת הצנרת חורגת הרבה מעבר להיבט של מתן מענה על בעיה נקודתית. זכרו תמיד שההתמודדות עם צינורות מבוגרים שכבר הזרימו נוזל או שניים מצריכה מאתנו לא מעט תשומת לב. אחרי שנים של שימוש מתבהרת התמונה שמדובר בפריטים ישנים שהלכו והזדקנו, וכעת יכול להיות שהם מסוכנים לשימוש, בעיקר אם הצטברה בהם חלודה שעלולה לפגוע באיכות המים. פעולה מונעת, שהיא החלפת הצינורות מבלי שנשקף נזק ממשי לעין, יכולה לחסוך לכם לא מעט כאב ראש.

אז מתי כדאי להחליף את הצנרת? רכזנו עבורכם שלושה תרחישים נפוצים:

1 – במעבר לדירה ישנה

אם רכשתם דירה חדשה מהקבלן, סביר להניח שהכל בסדר עם הצינורות שלכם. אבל בתחום של הדירות הישנות, היבט החלפת הצנרת הופך לקריטי. דירות ישנות מאופיינות לרוב ככאלה בהן יש צינורות מתכת מלאי חלודה, מה שמוביל בצורה ישירה לסדקים ולנזילות. ומעבר לנזקים המבניים, הם מהווים סיכון בריאותי עם זיהום אספקת המים. אם כבר קניתם דירה, השקיעו סכום נוסף בהחלפת הצנרת – כך תשמרו על הנכס ובעיקר על הבריאות.

2 – בזמן שיפוצים כלליים

שיפוצים הם הזדמנות נהדרת לטפל בצנרת באופן יזום. העובדה שהבית גם ככה נמצא בטירוף מוחלט תקל עליכם ולו במעט בכל מה שקשור למשימה הזו. הרבה יותר קשה להתעסק עם הצנרת בזמן שאנחנו גרים בבית, משום שמדובר על פעולה שתשבית את זרימת המים. לכן השיפוצים, גם אם אין להם שום קשר לאינסטלציה, הם זמן נהדר להחליף את הצנרת.

3 – כאשר מתגלה נזילה

זהו למעשה התרחיש הגרוע ביותר, ואם פגשתם בו עליכם לפעול במהירות. אין סיבה לחשוש יותר מדי, אלא פשוט לגשת ולהחליף את מערכת הצינורות, עם או בלי התמיכה של בעל מקצוע. מדובר על מאמץ חשוב שיעצור את הנזק, וישמור לכם על הנכס.

היום שאחרי החלפת הצנרת: היבטים חשובים

החלפתם את הצנרת? נהדר! אבל בשביל להבטיח הליך מוצלח ככל האפשר, אנחנו ממליצים לכם לבצע כמה פעולות נוספות.

צלמו את הצנרת:

רגע לפני שאתם סוגרים את הצנרת מאחורי הקיר או בתוך הארון, כדאי מאוד להכין כמה סרטונים ותמונות שיהיו לכם למקרה חירום. אלו יסייעו לכם להסביר לאינסטלטור מה הבעיה מבלי לפרק את הקיר לשווא.

בדקו את לחץ המים:

זהו שלב קריטי שחייבים לעשות ממש בסמוך להתקנת הצנרת, משום שלאחר שלב זה תגיעו לנקודת האל חזור והצינורות לא יהיו נגישים עבורכם. יהיה מאוד מאכזב לגלות שהמים זורמים בצורה חלשה מדי, ושהפתרון היחיד יהיה לשבור את הקיר בשביל להגיע לצינורות הסמויים.

תנו מבט נוסף וחפשו אחר ליקויים אפשריים:

מכירים את זה שאתם עושים צ’ק אאוט ממלון ועוברים על החדר בשביל לבדוק שלא שכחתם כלום? כך גם צריך לעשות אחרי כל שיפוץ, או במקרה שלנו – לאחר החלפת צנרת. קחו לכם רגע או שניים של בחינה נוספת, ודאו שאין סדקים, שברים או עיקולים בצינורות וסלקו פסולת מיותרת.

שומרים על הצנרת עם המוצרים של DNA!

החלפת צנרת היא אחת הפעולות הקריטיות ביותר שתוכלו לעשות בשביל לשמור על הנכס שלכם. אצלנו בDNA מבינים את החשיבות העליונה של מלאכה זו, ולכן לקטנו עבורכם שפע של מוצרים איכותיים שיסייעו לכם להחליף את הצנרת כמו שצריך. אנחנו מזמינים אתכם לחקור את הקטלוג שלנו ולרכוש את הפריטים החדשים שיעזרו לכם להגן על הבית. זה הרגע להיפרד מהצינורות הישנים והחלודים!

מאמרים שכדאי לקרוא...