חדר השירותים הוא מהאזורים הרגישים ביותר בכל בית, ואין אחד שלא חרד ממכשולים שמופיעים בסביבה הזו. תקלה שכיחה למדי שקשורה לתחום זה היא נזילה באסלה, שמעבר להיות אי נוחות זמנית, היא עלולה להוביל לבזבוז מים, חשבונות יקרים ונזקים נוספים למבנה. מכיוון שהאסלה היא עצם עדין שדורש תשומת לב מיוחדת, דליפות או נזילות עשויות להעיד על בעיה חמורה יותר ששוכנת עמוק בפנים.

במאמר הבא נשפוך אור נוסף ונחקור לעמוק את התחום החשוב הזה, עם עצות המומחים של DNA. נדון בגורמים הנפוצים לבעיה זו, ונשרטט יחד, שלב אחר שלב, את המדריך להתמודדות עם נזילה באסלה. ועם מעט רצון טוב והתמקצעות בסיסית, גם אתם תוכלו להבין טוב יותר איך חדר השירותים שלכם עובד.

הסיבות לנזילה באסלה ושיטות תיקון יעילות

אז מהי בכלל נזילה באסלה?

היכולת להגדיר נזילה באסלה, עבור כל אחד – החל מבעל מקצוע מנוסה ועד דייר מזדמן בדירה שכורה, היא הצעד הראשון לקראת פתרון יעיל. אבל מה הסיפור? אתם ודאי שואלים את עצמכם. ובכן, נזילה בשירותים לא תמיד ניתנת להבחנה והגדרה ברורה, ויש תרחישים שיהיה מעט מסובך לזהות אותה.

יהיו באמת מקרים בהם נזהה מים שנאגרו על הרצפה ונדע שאנחנו ניצבים בפני נזילה. אבל לעתים האיתור יתרחש עם של גילוי סימנים עדינים, רמזים, כמו צליל עדין וארוך של מים זורמים שבוקע מהניאגרה, או נוכחות חשודה של נוזלים באסלה, גם כשהיא אינה בשימוש. הסימנים הללו, שיכולים להראות סתמיים למדי, עשויים לאותת על בעיות משמעותיות באסלה, וכמובן על נזילה.

גורמים נפוצים לנזילות באסלה:

יש לא מעט סיבות שמובילות לנזילה באסלה, והבנתן תסייע לכם למצוא פתרון יעיל. הנה כמה מהתרחישים שאנחנו פוגשים על בסיס יום יומי:

·       בלאי סביר: מדובר על גורם נפוץ במשקי בית רבים. יכול להיות שהסיבה לדליפה אצלכם היא בסך הכל הגיל המבוגר של האסלה. נסו לשאול את עצמכם – מתי בפעם האחרונה החלפנו את האסלה שלנו? אם אתם לא מצליחים להיזכר, כנראה שעבר המון זמן והגיע הרגע לרכוש אסלה חדשה.

·       פגיעה או תקלה במנגנון: לפעמים הבעיה נובעת מתקלות טכניות בחלקי האסלה השונים. לא צריך להיות איש מקצוע מנוסה בשביל לזהות זאת.

·       בעיה באטם הניאגרה: מדובר על עצם חשוב שכמשו שם הוא – אוטם את הניאגרה.

·       מצוף מקולקל: עוד מרכיב מכריע, ששומר על מפלס המים בניאגרה ומונע מהם לזרום בצורה חסרת פרופורציות. פגיעה בו עלולה להוביל לנזילות עם זרימת יתר של נוזלים אל האסלה.

·       עומס קיצוני על המערכת: הדחה של פריטים לא מתאימים ושימוש מוגזם עלולים לפגוע באסלה ולגרום לנזילה.

תיקון נזילות באסלה בארבעה שלבים פשוטים

לפעמים ניתן לתקן את הנזילה בכוחות עצמנו, ולחסוך את הטלפון לאינסטלטור. מומלץ מאוד לוודא שאתם נצמדים לשלבים הבאים, ובכל אופן – אם משהו לא ברור אנחנו כן חושבים שכדאי לכם ליצור קשר עם איש מקצוע מנוסה. ובכל אופן, אלה השלבים המומלצים:

1. זהו את מקור הנזילה:

התחילו בבדיקה יסודית ונסו להבין מול מה אתם עומדים. האם המים הצטברו על הרצפה או באסלה עצמה, האם נשמעים רעשי זרימה, האם יש סדקים באסלה וכו’. הגדירו את מקור הנזילה והתקדמו הלאה.

2. הבינו את מהות הבעיה:

בשלב הזה אנחנו ממליצים לכם להיצמד לרשימת הגורמים שהצגנו למעלה, איתה תוכלו להבין את סוג הבעיה שניצבת מולכם. יהיו תרחישים שיצריכו מכם החלפה כוללת (בלאי סביר למשל), ויהיו תקלות נקודתיות שתוכלו לטפל בהן בעצמכן.

3. בצעו את התיקונים הנחוצים:

החלק הזה רלוונטי בעיקר אם אנחנו מדברים על תקלה באטם הניאגרה או במצוף. מדובר על שני פריטים שניתן למצוא בכל חנות חומרי בניין, ולהחליף בפשטות. ובכל אופן – בכל תיקון מסוג זה יש לסגור את ברז המים הראשי.

4. הקפידו על בדיקות מקיפות:

זה אולי השלב החשוב ביותר. עליכם לבדוק האם בצעתם את התיקונים בצורה הטובה ביותר, באופן שימנע בעיות עתידיות. בחנו את עבודתכם ובמידת הצורך בצעו תיקונים נוספים.

החשיבות של שיתוף פעולה מקצועי במקרים קשים יותר

בתרחישים מסוימים, מורכבות התקלה מחייבת שיתוף פעולה עם אינסטלטור מקצועי. מדובר על צעד חשוב, במיוחד בתרחישים של בעיות מתמשכות או נזילות קיצוניות. איש מקצוע מנוסה מביא איתו לא מעט מומחיות וידע טכני, כך שמדובר על שיתוף פעולה הכרחי במקרים מיוחדים של נזילות מאתגרות. היה והבנתם שהדליפה שניצבת מולכם מהווה בעיה של ממש ואפילו סכנה, צרו קשר בהקדם עם שרברב מנוסה.

הפתרונות של DNA

סתימה באסלה היא בעיה נפוצה, ואם מתעלמים ממנה היא עלולה להוביל לתוצאות חמורות. מעבר לחשבון המים שילך ויתפח, מדובר על סכנה ממשית לבית שלכם. ומתוך ההבנה שלנו בחשיבות ההתמודדות עם אתגר מסוג זה, DNA מציעה מגוון מוצרים איכותיים שיסייעו לכם לטפל ביעילות בבעיית האינסטלציה הנפוצה הזו.

החל מחלקי חילוף מעולים לתקלות נפוצות ועד למוצרים מקצועיים שמספקים פתרונות יעילים לבעיות מורכבות, קטלוג המוצרים של DNA הוא הכתובת לכל מי שמתמודד עם נזילה באסלה. אנחנו מזמינים אתכם לגלות את החנות המקוונת שלנו ולרכוש עוד היום את הפריטים שיסייעו לכם לנצח כל אתגר בחדר השירותים.

מאמרים שכדאי לקרוא...