אף אחד לא אוהבת לגלות שבביתו יש אסלה סתומה או כיור סתום. בהחלט מצב מתסכל. ריחות רעים ומראות לא נעימים הם רק חלק מהעניין. איננו רומזים כאן שכל אחד צריך לדעת כיצד לפתוח צינורות, אולם לכל הפחות עלינו לדעת כיצד לטפל בבעיה, גם אם משמעות הדבר היא להזעיק מומחה לעניינים מעין אלו, כגון אינסטלטור. במקרים רבים, סתימה קטנה עשוי להצביע על בעיה גדולה יותר שהתפתחה לה, עד שהתפרצה, במערכת הביוב של בניין מגורים, שעד שתגיע לדירה שלכם זהו עניין של זמן בלבד.

קיימות סיבות בגינן מופיעות סתימות

ולעיתים יהיה צורך להסתייע בביובית לשאיבת ביוב. לעיתים הבעיה קטנה יותר, ומצריכה פעולות שאינסטלאטור מנוסה הוא מומחה בהם. יש את אלו המנסים לפתור בעיות תשתית בכוחות עצמם, באמצעות מכשירים שיש לחלקנו בבית, כגון פומפה או חומרים כימיים הממיסים חומרים אחרים ומקלים על פתיחת הסתימה בחדר האמבט והמקלחת. בזמן העבודה עם מכשיר לפתיחת סתימות, יש ללבוש כפפות עבות במטרה למנוע מהחומצה להזיק לעור הידיים.

אינסטלטור – מתי לקרוא לו?

לא תמיד עולנו בידינו לפתור את עניין הסתימה המתסכל. אם ניסינו בכל כוחנו וניצלנו את כל האמצעיים הביתיים שברשותנו, אולם הסתימה נותרת בעקשנותה ואינה מניחה למים לחלחל למערכת הביוב המסועפת, הרי שיש עניין בקריאה לאינסטלאטור מומחה. לעיתים מדובר בסתימה מורכבת שמקורה בביוב; לעיתים מדובר בשורשי עצים החוסמים את מעבר המים במערכת הביוב, מערכת ביוב ישנה, חפצים שאינם מתאימים להשלכה לאסלה (כגון מגבונים לחים) אך הושלכו בכל זאת ועוד.

אינסטלאטור מחזיק בכלים מיוחדים המאפשרים לו לפתוח סתימות ביוב, צינורות מים ועוד. תחילה האינסטלאטור יברר את מקור הבעיה, ולעיתים ישתמש במצלמת ביוב רובוטית שתציג על צג המחשב תמונה ברורה שתשקף את מצבה הכללי של מערכת הביוב. כאשר מופיעה סתימה בשל פסולת שאינה יכולה לעשות דרכה לצנרת הביוב, יש להסתייע במשאית המכונה “ביובית”, המסוגלת לשאוב את תוכל הביוב למיכל אוגר. כאשר הביוב ירוקן מתוכנו, צינור אחר יוחדר למערכת הביוב, ישחרר מים בעוצמה חזקה לשטיפה בלחץ וניקוי צינורות הביוב.

סתימה משורשי עץ – מה לעשות?

כאשר ישנם עצים הרחוקים ממערכת הביוב, תיתכן בעיה עקב “אהבתם” של השורשים לסביבה לחה עם דשן טבעי. אלו שורשים הצומחים בקצב מהיר ביותר, עד כדי חדירה לצינורות הביוב וסדיקתם. העבודה של פתיחת סתימות כוללת גם חיתוך שורשים מדויק. עבודה זו כוללת גם היא את הביובית לטובת ריקון פסולת. לחצו כאן בחזרה לעמוד הראשי

מאמרים שכדאי לקרוא...