לחץ מים נמוך היא בעיה שעשויה לפגום בפעולות רבות בבית, כאשר היא מובילה לזרימה איטית מידי של מים וכך לשטיפה לא יעילה.

ביניהם, בעיה אשר מנמיכה את לחץ המים עשויה לפגום ולהפריע לאחד מן הרגעים הנעימים והמרגיעים ביותר של היום – המקלחת.

אינסטלטור לבדיקת לחץ מים נמוך אני יכול להמליץ לך על מספר אינסטלטורים אמינים לביצוע העבודה אינסטלטור לאיתור הנזילה.

אך לפני שנתקשר לאינסטלטור מוסמך כדאי לנסות לבצע מספר פעולות פשוטות ואולי נפתור את הבעיה מהר יותר ונגלה שיש ביכולותינו להגביר את לחץ המים ולהוביל לחוויה נעימה יותר במקלחת ובכל שימוש אחר.

תחילה בואו נבין מה הגורם ללחץ מים נמוך לחץ מים עירוני נמוך: הגורם הראשון ללחץ מים נמוך הוא נמוך בצנרת העירונית. תקן לחץ מים בדירה בין 2.5 ל-6 BAR נחשב לתקין ייתכן ותאגיד המים\ העייריה בעיר מגורייך תווסת את לחץ המים לרמה נמוכה יחסית, הסיבה לכך היא ניהול צריכת מים עירונית.

ניהול צריכת המים פועל על אחד או יותר ממאפייני הצריכה הבאים אשר לכל אחד מהם יש השפעה משלועל מערכת הייצור ואפסקה.

ערכי צריכת המים מתאפיינים עפ”י המאפיינים השונים הייחודיים לכל מגזר

עירוני, חקלאות, תעשייה טבע ונוף ומתבטא במספר פרמטרים

  1.  כמות מים שנתית והתפתחותה על פני השנים ב. פריסת הכמות השנתית על ציר החודשים ואף השבועות
  2. ספיקת מים ליום שיא ושעת שיא
  3. תחום לחצים  אחד המדדים לבחינת חלופות של ניהול הצריכה הוא הוורח הכספי הנובע משינוי לרעה בהקטנת כמות המים, הורדת לחץ המים BAR   ניהול הצריכה מהווה מרכיב אקטיבי במדיניותו של משק המים, והוא מפעיל אמצעים להשפעה על הצריכה כך שיווצר איזון נאות בין ניהול האספקה וניהול הצריכה
  4.   דירה ממקומת בגובה רב : צינרות מים בנויות בשאיפה ללחץ מים קבוע, אך הדבר אינו תמיד מתאפשר במדויק במגדלי מגורים. כמו כל דבר בטבע כוח המשיכה פועל ככוח מתנגד לצנרת, וכך יוצר מאמץ הולך וגובר על זרימת המים ככל שהדירה גבוהה יותר.

באופן זה, דירות גבוהות עשויות לסבול מלחץ מים נמוך יחסית ויזקקו לסיוע של איש מקצוע כדי להגביר אותו. צנרת ישנה (חלודה, ואבנית): כאשר הצנרת שמובילה את המים ישנה ונוצרה חלודה או אבנית ייתכנו בעיות בלחץ המים.

ישנם מצבים בהם ישנה נזילה סמויה אשר גורמת לנזילת מים ולהספק נמוך יותר של מים אל הברז.

במקרים אלו מומלץ להזמין בעל מקצוע שיאבחן ויאתר את מקור הנזילה בעזרת מצלמה תרמית  המלצתי שבמידה ובעל המקצוע הגיע או רכשתם מצלמה תרמית בעצמכם ואאזור הנזילת מים אותר ותוקן, חשוב לבצע בדיקה בעזרת משאבה לבדיקת לחץ מים, הרי זוהי הבעיה שלשמה הזמנו מאתר נזילות.

ברז המים \ צינור חיצוני

הברז עשוי לכלול בעיות דומות לזו של הצנרת, כגון ברז מקלחת או ברזי כיור (צינור חיצוני המספק מים) במקרים אלה, בלאי של הצינור וסדקים בו עשויים לגרום ללחץ מים נמוך,

אך הדבר לרוב ייראה בעין כאשר נוכל להבחין בדליפה מהצינור.

בנוסף ישנה אפשרות סבירה שהצטברה אבנית במסנן המים בראש הברז ניתן לפרק את המסנן בעזרת מפתח שוודי או מפתח צינורות חשוב שלא יהיה מגע ישיר בין שיני המפתח לגוף הברז וזאת מכיוון שרוב הברזים הקיימים עשויים מנחושת ומצופה

השתמש בחוצץ בין המפתח לברז אפילו חתיכת בד יכולה לעזור שיבר סגור: לעיתים כלל לא מדובר בתקלה, ולחץ המים הנמוך מקורו בשיבר מים הראשי המוביל לצנרת הבית הממקומם מחוץ לדירה.

כאשר וזו הסיבה חשוב לשים דגש על פתיחת ברז המים ל90% בהדרגה, כאשר פותחים ברז ראשי “במכה אחת” לחץ המים יכול לגרום לפיצוץ בצנרת ולנזילה סמויה שנגלה אותה רק לאחר מספר שבועות וחודשים.

משאבה להגברת לחץ מים דירתית כאשר הבעיה אינה טמונה בברז ומקור לחץ המים הנמוך הוא בצנרת העירונית או בצנרת הבניין הפתרון הנוסף שניתן הוא ולהגביר את לחץ המים באמצעות משאבה ייעודית.

משאבות לחץ מים, בדרך כלל מותקנות ע”י אינסטלטור אך, עם ידע טכני הינך יכול להתקין משאבה להגברת לחץ חשוב לבחור משאבה להגברת לחץ מים שתייצר את לחץ המים הרצוי בהתאם לצנרת.

במידה והינך מבצע זאת בעצמך יש להתייעץ עם בעל מקצוע המתאים בעל ידע וניסיון בתחום ניתן ליצור איתנו קשר ונעזור לכם בבחירת המשאבה המתאימה ואף אם אנחנו לא יודעים את התשובה נערב את אחד מלקוחותינו אשר אנו יודעים שברשותו הידע הנחוץ לך

מאמרים שכדאי לקרוא...